Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Friedl Bútormanufaktúra

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • David a barátságos. ^.^: @Dr Milton: hát szerinted mikor jön el a nemsokára? (2022.09.24. 22:31) Szélesedik az Andor utca
  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Alagút épül a villamosoknak Grazban

2010.03.03. 07:43 Fricy

A grazi főpályaudvar jelentős átalakítás elé néz. Egy 2020-ig tartó fejlesztés részeként nemcsak maga az állomás, hanem a teljes környezete is egy komplexen átépül. A villamosok részére pedig egy új alagút épül.

Látványterv a megújuló főpályaudvarról és környékéről

A grazi főpályaudvar jelenlegi épülete 1950-ben épült, miután a korábbi megsemmisült a II. világháború során. Az 1990-es években készült el a vágányok alatti gyalogos aluljáró. 2001-ben felújították az épületet, hogy méltóképpen fogadhassák a 2003-as Európa kulturális fővárosa programjaira érkező utasokat. Ekkor készült el a két oldalán egy-egy üvegfalú szárny, melyekben egy kisebb bevásárlóközpont kapott helyet.

A főpályaudvar és az Europaplatz 2007-ben

A központi utascsarnok oldalfalait és mennyezetét pedig nonfiguratív formákkal festették le, mely igazán esti kivilágításban nyújt impozáns látványt. Az aluljárót akadálymentesítették: minden peronhoz mozgólépcsőket és lifteket építettek be.

 

A peronokra már ma is mozgólépcsők vezetnek

Az ÖBB a jövőben sokkal fontosabb szerepet szán Graznak. A tervek szerint a jelenlegi napi 500 járat a duplájára fog növekedni, mivel az észak-déli és kelet-nyugati irányú viszonylatok átszállóhelyévé kívánják fejleszteni Ausztria második legnépesebb városának főpályaudvarát.  Ennek keretében 55 cm magasra építik át a peronokat, melyeket meg is hosszabbítanak, hogy a nagyobb szerelvényeket is fogadni tudják. Épül egy új gyalogos aluljáró is. Teljes korszerűsítésen fognak átesni a biztonsági berendezések és az áramellátás is. Fejlesztik a karbantartó bázist is és itt kap helyet a Rail Cargo Austria új főhadiszállása is. A pályaudvaron felszabaduló vasúti területeken pedig új irodaházak létesülhetnek.

Ma még az autókkal egy aluljárót használnak a villamosok is

Újjáépítik a közeli közúti aluljárót is a vágány- és peronépítések keretében. Az utasforgalmat nem érintő területeken már el is kezdődtek a munkálatok.

A tervezett vágányok és megállók térképe

A fejlesztés keretében sor kerül a városi közlekedési infrastruktúra fejlesztésére is. A pályaudvar előterében lévő villamos hurokvégállomás megszűnik. Az Annestraße felől egy rámpán keresztül a föld alá vezetik a vágányokat. Az Europaplatzon kialakítanak egy két kijáratos, szélsőperonos kéreg alatti megállót a villamosjáratok számára. A vonal ezután éles fordulatot vesz és a vasúti vágányok alatt éri el az Eggenberger Straße-t. A jelenleg a főpályaudvar előtt végállomásozó járatok számára a közeli Asperngasse-n építenek egy új hurokvégállomást.

Áttört födémű kéreg alatti megálló épül a villamosoknak

Rendezik a pályaudvar előtti teret is. Az autóbusz-végállomás részben tetőt kap és a szálloda előtti kerékpárparkolót is korszerűsítik. Az eredeti menetrend szerint a villamosalagút építése idén tavasszal indult volna, de jelenleg úgy tűnik, hogy csak 2011-ben kezdődhet meg a kivitelezés.

Több száz kerékpár áll a főpályaudvar előtt

A kerékpártárolót is fejelsztik, háttérben az új tető a buszmegállók felett

A teljes rekonstrukció mintegy 260 millió €-ba fog kerülni az előzetes költségbecslések alapján. 

A látványtervek a www.oebb.at oldalról származnak.

44 komment

Címkék: közlekedés ausztria busz kerékpár vasút villamos vasútállomás alagút graz közúti vasút

A bejegyzés trackback címe:

https://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr621803528

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

NAR 2010.03.03. 08:34:06

Az a sok-sok bicikli jellemző, nálunk egyet sem lehet otthagyni...

Fricy · http://epitos.blog.hu 2010.03.03. 14:59:38

@gramercy:
Miért? Azért, mert tetszik vagy azért, mert nem?

gramercy 2010.03.03. 15:05:03

*sigh* mert Ungarnban ott tartunk hogy peronkapukat allitunk, orkokat alkalmazunk es viacolorral burkolt, 2 ev mulva dzsungelkent kinezo "felujitasokert" fizetunk MILLIARDOKAT per allomas

*sigh*

lüke 2010.03.03. 16:13:44

nemcsak a grazit, hanem egyszerre építik át a bécsi Süd és Westbahnhofot is,söt a ST. Pöltenben is megujul a pu.
bár igaz Graz egy kis város.
de hát mi itt a Rennwegen túl vagyunk..................

Fricy · http://epitos.blog.hu 2010.03.03. 20:04:36

@gramercy:
Ebben sajnos teljesen igazad van.

stepboy 2010.03.03. 20:57:14

A második kép alatt lemaradt egy 'a' betű.

Egyébként magyar szemmel hihetetlen infrastruktúra van kiépítve, szépen odahordják az embereket minden irányból tömegközlekedéssel; ott meg aztán még rendesen be is tudnak vásárolni a miniplázában (utazás előtt v. után). Plusz hotel is van egy köpésre.

v2peti 2010.03.03. 23:49:03

Vasárnap csak a pályaudvari üzletek lehetnek nyitva, így népszerű az itteni SPAR a helyiek körében is, nemcsak az utazóknál.

Fricy · http://epitos.blog.hu 2010.03.04. 10:17:37

@stepboy:
Így van. A mai állapot sem roszz, ennek ellenére történik meg a továbbfejlesztése.

aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2010.03.04. 13:00:53

Ilyet csináltak Linzben is: de.wikipedia.org/wiki/Linz_Hauptbahnhof
Lehetne ilyen Győrben és Pécsett is (persze, ha mindkét városban megépítenék végre a villamost:).

fovarosi.blog.hu · http://fovarosi.blog.hu 2010.03.04. 13:28:35

az tök jó, hogy az alagút kap természetes fényt is a villamosmegállóban. Ez az egyik legjobb része a 4-es metrónak Budapesten. Már várom nagyon :-)

gramercy 2010.03.04. 14:13:17

@aesculus: gyorben semmi szukseg villamosra, relative kis teruleten koncentralodik a varos/lakossag a palyaudvar pedig nem a szelen van (miskolc, debrecen, szeged), hanem pont kozepen

aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2010.03.04. 15:53:40

@gramercy: a győri villamosra már nagyon komoly előtanulmányok készültek. A város déli lakótelepét, a Marcalvárost kötné össze a belvárossal. Ha lenne villamosvonal, pont azért lenne szükség alagútra, mert a pályaudvar középen van. Szegeden, Debrecenben, Miskolcon nem kell az állomáson túlra vezetni, mert ott nincs nagy igény. Linzben és Grazban pont azért kellett, mert a pályaudvaron túl "is van város".

aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2010.03.04. 15:54:38

@fovarosi.blog.hu: ja, de a metróval ellentétben a grazi projektnek értelme is van:D

Fricy · http://epitos.blog.hu 2010.03.04. 16:11:26

@aesculus:
Én ebben annyira azért nem vagyok biztos. A pályaudvar bővítés megvalósítható lehetne a villamosalagút nélkül is. Az igaz, hogy eltűntetik a hurokvégállomást a térről, de ezzel több zöldfelületet nem nyernek. És igazából jelenleg is jól működik így a tér. Nekem legalábbis úgy tűnt, mikor ott jártam.
A probléma valójában inkább csak a közúti aluljáróval van, ami egyes információk szerint kapacitáshiányos a 2x1 sávjával. A villamossínek áthelyezésével ez a probléma megoldódik.

gramercy 2010.03.04. 17:18:54

@aesculus: a 4-es metrot lehet szapulni, de ellentetben peldauld az m3 nyiregyhazan tuli reszevel vagy az m6 deli reszevel vagy a leendo m44-essel, a 4-es metrot meg a legkonzervativabb becslesek szerint is napi ~300k ember fogja hasznalni

ehhez kepest az emlitett autopalyakon meg a ~20k jarmu se lesz meg naponta

na ennek tudataban szapuljad a 4-es metrot
es ez meg csak az elso 7 kilometeres szakasz

a 4-es metroval nem a letezese a gond, hanem hogy el van inflalva kapcsolodo fejlesztesekkel amire a magyar GDP 40 %-at ado varosnak az elbaszott finanszirozas miatt maskeppen a budos eletben nem lenne penze; olyan -egyebkent tenyleg szep- megallok szuletnek amik kurvadragak es kihasznalatlan ures terekkel lesznek tele

amire nincs szukseg, az videken napi 5-10k utasra tobb tizmilliardos koltseggel villamost epiteni amikor ugyanezt tizedannyi penzert egy troli is megoldja

trolikra van szukseg videken!!!

gramercy 2010.03.04. 17:26:31

@aesculus: amugy erre a gyori villamosra vonatkozo tanulmany(ok) megtekintheto(k) valahol online? thx

aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2010.03.04. 22:11:57

@gramercy: A Széchenyi Egyetem és a BME tanulmánya alapján készült 2005-ös közgyűlési előterjesztés:awinkler.uw.hu/villet200511.pdf
Az IVS is tartalmazza a villamost, de a honlap fejlesztés alatt áll, azt írják.
A helyi sajtó is többször foglalkozott a kérdéssel:
www.kisalfold.hu/gyori_hirek/villamosok_60_milliardert/1150002/
www.kisalfold.hu/gyori_hirek/kell_villamos_de_merre_menjen/1134212/
Érdekesség, hogy már 1910-ben terveztek villamost:
www.omikk.bme.hu:8080/cikkadat/bitstream/123456789/4035/1/ET_1910_14t.pdf

aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2010.03.04. 22:14:40

@gramercy: de mikor készültek ezek a becslések? Harminc éve, mikor még egész más volt a helyzet, a városban kétmillióan laktak még, és a mai középvárosnak számító városkörnyéki települések max. kis falvak voltak. És mikor fog elkészülni a második szakasz? Lesz egy belvárosi metró, el lehet jutni a Bocskai útról a Móriczra-gyalog két perc. Ugyanez a helyzet a Fővám és a Kálvin között. A Rákóczi téren és a Népszínház utcában meg alig lesz utas.

gramercy 2010.03.04. 22:37:00

@aesculus:
koszonom

wow, 60 milliard 2005-os arakon, az mire megvalosulna 2014-15 kornyeken lenne 100 milliard
nos, ehhez kepest egy sokkal nagyobb trolihalozatot a tizedebol ki lehetne hozni, ami reszben mehetne a mai uthalozaton, ahol pedig zavarna a forgalom ott a villamoshoz hasonloan el lehet kuloniteni

gramercy 2010.03.04. 22:46:14

@aesculus:

nos, a dbr szerint ~470k napi utas, en a ~300k-ret a VEKE alapjan mondtam, tehat a 4-es metrot naponta tobben fogjak hasznalni mint pl. a felsorolt autopalyakat osszesen...

a metronak valoban akkor lesz "ertelme" ha a viragpiactol ujpaoltaig er, viszont itt jon be a kepbe megint MIND a varos mind pedig a VEKE/ellenzok hulyesege: az egyik melyvezetesben vinne 180 milliardert a bosnyakig, a masik villamoskent de elkulonitett palyan ujpalotaig

ehhez kepest a 180 milliardbol kijonne a cut&cover a bosnyakig onnan pedig szintben de elkulonitve ujpalotaig

es mivel kesik a 2011-es atadas, SIMAN meg lehetne ismetelni az engedelyezest a melyvezetes helyett a cut&coverre a bosnyak-baross kozott

a megallokiosztasrol annyit, hogy ha ezeket sokallod akkor a többi metron is erdemes elgondolkodni hogy mit hagynal ki
pl. a ferenciek teret?...

a valosag az, hogy ha kihagytak volna BARMELYIKET akkor most UGYENEZEK AZ EMBEREK kritizalnak a metrot azert, mert nem lehetne fel/atszallni az adott helyeken az adott villamosokrol
barmiben mernek fogadni erre

aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2010.03.04. 23:09:12

@gramercy: a veke tökre mást javasolt: ők keletit és a kelenföldit kötötték volna össze S-Bahn szerűen.

A hármas metró megállókiosztása teljesen rendben van; ott nem ötven méterenként vannak az állomások.

Arra is volt javaslat, hogy a megállók a két tér között lennének, és a mozgólépcsők a Móriczra/Fővámra, illetve a Bocskaira/Kálvinra mentek volna ki. De aki bármilyen szakmai ellenérvet mondott a metróra, azt Demszky azonnal "a szabadság városának ellenségének" nevezte.

aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2010.03.04. 23:18:37

@gramercy: Győrben az a baj, hogy a belváros és az attól elterülő nagy lakosságú területek között csak a Baross-híd és egy most átadott aluljáró teremt összeköttetést. Ráadásul a Baross út baromi szűk, a buszok-(és ha lennének trolik, azok is) csak araszolnak rajta. Ezért merült fel olyan ötlet, hogy a Bartók Béla úton menne a villamos. A kis keresztmetszetek miatt kisnyomtávot javasoltak.
Ja, de tudom, hogy amúgy trolipárti vagy:
cities.blog.hu/2010/02/23/villamos_helyett_troli_miskolcra

gramercy 2010.03.05. 08:47:42

@aesculus: nem "troliparti" vagyok, hanem fiskalis konzervativ

60 milliard forintbol (inkabb 100...) villamos avagy 6 milliardbol (inkabb 10) egy sokkal bovebb, sokkal nagyobb varosreszt kiszolgalo troliHALOZAT

szerintem inkabb az utobbi

a szuk keresztmetszetnel pedig a trolinal is kellene aldozni az elkulonitesre, akar a trolinak is lehet alagutat epiteni!

meg mindig olcsobb, ha a troliHALOZAT 5-10 %-anak kell kulon folyosot letesiteni, mint ha egy rovidebb 2 vonalas villamosnak 100%-ban uj palyat epitenenk (marpedig ugye kene..)

itt nem az a kerdes hogy milyen-parti az ember, hanem hogy egy teljesen legatyasodott orszagban a penzt arra kellene kolteni ahol a legnagyobb BANG-je van, magyaran ahol a legnagyobb hasznot hajtja

ebbol a szempontbol kell vegiggondolni, hogy
- vagy 60-100 mrd CSAK villamosra
- vagy 6-10 mrd trolira ES marad meg kb. 50-90 milliard peldaul uj szinhazra, panelgettok felszamolasara, es meg elkepesztoen sok mindenre ami ebbe beleferne

lehet hogy a gyor-pecs-szombathelyi villamos egyszer valosag lesz, de ahhoz fiskalis szempontbol nem artana ha meg tudnank engedni magunkank: ha majd 2x-3x ennyi lesz a GDP ....

gramercy 2010.03.05. 08:59:25

@aesculus:

nos, en a folytatasra mondtam a villamost: Vitezyvel lattam egy interjut amiben ezt javasolta

az a vicc, hogy a bosnyaktol kifele pont ugyanaz lenne mint a metro: szintben de kulon
viszont Vitezy szerint a Barrosson tul nincs szukseg a metrora, hanem legyen atszallas a Barosson

ez iszonyat rovidlato!, es arra alapozzak az opponenciat, hogy a MOSTANI terv a Baross-Bosnyak kozott melyvezetessel szamol es 180 milliarddal

a VEKE-nek azt kellene eroltetnie, hogy a Baross utan ne TBM-mel melyvezetessel csinaljak 180 mrd-ert, hanem ugyanebbol az osszegbol Cut&Cover es szintben egeszen Ujpalotaig

---

nem ismerem hogy mi volt a VEKE allaspontja 1998-ban amikor az ominozus megallapodas megszuletett az allam es a fovaros kozott amit aztan Orbanek visszamondtak
gyanitom akkor meg nem volt VEKE sem, Vitezy meg tan az altalanosbol ballagott :-)

---

a megallokiosztashoz:
- a Bocskaira szukseg lesz a Fehervari uti villamos kivaltasakor, persze csak ha a meregzoldek nem akadalyozzak meg hogy a 4-es metronak cut&coverrel albertfalvaig erjen a farkincaja
- a Moricz-Gellert-Fovam-Kalvin kiosztas szerintem teljesen rendben van: a Duna ket partja, turistak, egyetemistak, 2 É-D-i villamos; a Moricz-Kalvin meg nyilvan teljesen egyertelmu, utobbinal 4 kotottpalya lesz!
- a Nepszinhaz utca is rendben van a kobanyai villamosok miatt, utobbiakat kellene kicsit felturbozni

Fricy · http://epitos.blog.hu 2010.03.05. 09:23:54

@gramercy:
Egy dolgot hagytál ki a gondolatmenetből: a Rákóczi úti villamos. Anélkül nincs értelme a Thökölyn villamosnak. A Baroson csak annak kellene átszállnia, aki metróval akar tovább menni.

A Fehérvári úton nem lesz kiváltva a villamos metróval. Leaglábbis az elkövetkező 100 évben biztos.
Népszínház utcának akkor lesz értelme, ha lesz kelet-nyugat irányú közúti gyorsvasút. Ideje homályba vész. Addig is területfelértékelő hatása mindenképpen lesz.

De amint lárom van érdeklődés a témában, jövő hétre összeállítok egy posztot ezzel kapcsolatban. Majd lehet folytatni a diskurzust.

Fricy · http://epitos.blog.hu 2010.03.05. 09:32:11

@gramercy:
Én úgy gondolom, hogy külön kell kezelni azokat a vidéki nagyvárosainkat, ahol van villamos és ahol nem. Ahol van, teljesen logikus, hogy fejlesszük az infrát és a járműveket, mert rájuk fér. Ahol utasforgalmi igény is van, ott lehet új vonalat is építeni.
Ellenben ott, ahol most nincs villamos valóban jobban körül kell járni a témát. Ha akkora az egy irányban megjelenő utasforgalom, ami indokol villamost, akkor meg kell vizsgálni, hogy tényleg megéri e a beruházás. Ugyanazt az utasmennyiséget nem biztos, hogy el tudja szállítani a troli is. Vagy sűrűn járó járműveket igényel.

Attus Germanicus · http://attus.hu 2010.03.05. 13:35:04

Se Győr, se Pécs nem tudna eltartani egy villamoshálózatot. 1 vonallal bohóckodni meg nem szabad. Ahogy egyébként szerintem Grazban sem épülne villamos most, ha nem volna ott egyébként is.

aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2010.03.05. 16:35:06

@gramercy: mi, kiváltják a villamost a fehérvárin? Eredetileg a kiskörúton és a Bartókon is ki akarták, csak erős volt a "méregzöld" ellenállás, mert azok az útvonalak is úgy járnának, mint a Rákóczi vagy az Üllői út.
Lehet, hogy Vitézy fiatal, de ahogy látom a vekét (kívülről), jobban értenek hozzá, mint a főv. korrupt és régimódi vezetése.
@Attus Germanicus: egyik városba sem egy vonalas hálózatot terveznek. Ha azért nem tudna eltartani, mert nem elég nagy, akkor hogy lehet, hogy az akkora Innsbruck, Eszék, vagy Basel el tud?

stepboy 2010.03.05. 18:07:52

@Fricy: az aláírást nem javítottad :-)
Europapltz -> Europaplatz ?

NAR 2010.03.05. 20:01:27

@gramercy: Azzal szerintem nem vitatkozik senki, hogy a Bocskainál legyen a metrónak kijárata. Megállót felesleges odaépíteni. Stockholmban a T-Central-nál a kék metró két kijárata 600 méter távolságra van egymástól gyalog. A piros és zöld metrók két kijárata is 300 méterre van egymástól. Kb. ennyi lesz a távolság a Móricz Zsigmond körtéri és a Bocskai úti metrómegállók között: elég lett volna egy megállót építeni két kijárattal. Fővám tér - Kálvin tér, szintén 400 méter távolság, egy megállóval, két kijárattal meg esetleg egy mozgójárdával simán megoldható lett volna. Menetidőben lehetett volna nyerni perceket. a kevesebb állomással meg milliárdokat.

Fricy · http://epitos.blog.hu 2010.03.05. 20:09:55

@NAR:
Ráadásul a körtéren már eleve két kijárattal épült meg a metróállomás.

aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2010.03.05. 22:04:55

@Fricy: igen, az a "legjobb". Ha valaki meggondolja magát, visszaszálhat a Bocskain:D

gramercy 2010.03.06. 19:01:16

1. valoban erdmes Miskolc-Debrecen-Szeged esetet elvalasztani a tobbitol, habar jelentosebb bovitesnek max Szegeden van ertelme, mivel ott mar eleve nagyobb a HALOzat es van egyrakas hely es van mar tapasztalatuk egyvaganyos (!) reszekkel is (ezt is erdmes vegiggondolni: budapesten miert mindig a 2 vagany kell, pl. Kamaraerdo-Torokbalint eleg lenne 1 vagannyal is stb.)

2. a Fehervari uton valoban tervbe van veve a villamos kivaltasa, ami joval olcsobb lenne fajlagosan a jelenlegi szakasznal, hiszen ez mar szinten cut&cover lenne

3. a Kiskoruttal stb. ellentetben itt TENYLEG kivalthatna a villamost, mivel pont ugyanott haladna, ahogy senki nem kivanja most vissza hogy az ulloin vagy a vacin zotykolodjon

4. a Rakoczin, a leendo villamos nelkuli Fehervarin es ugy altalaban a most 3 savos de forgalmasnak itelt utakon nem a villamos ujraepitesevel kell a forgalmat korlatozni, hanem (a Rakoczin kimondottan!) a kulso savbol parkolo+fak+bokrokat kell csinalni, a legbelso maradna az autoknak a kozepso meg lenne a buszsav

5. kb. 50 kilometernyi villamospalyat tudnek emliteni, ami fontosabb a rakoczi uti villamos felelesztesenel, elobb talan ezekkel kene megkuzdeni:
Deak-Nyugati-Lehel
Batthyany-Margit hid
Becsi ut-Urom
Lagymanyos-Kelenfold
Gellert ter-rakpart-Szeremi
Gubacsi-Csepel-Albertfalva
Tulipan u.-Havanna
Becsi-ut-Aq.hid-Ujpest-Mezeskalacs ter
KoKi-Kobanya-(temeto)-Rakos pu.

esatobbi :-)

Fricy · http://epitos.blog.hu 2010.03.07. 11:15:59

@gramercy:
2. A közlekedési rendszertervben szerepel a 4-es metró budafoki szárnyvonala, azonban ez nem ejelnti azt, hogy a Fehérvári úton emgszűnik a villamosközlekedés. Elsősorban hálózati okok miatt.

gramercy 2010.03.07. 18:03:47

@Fricy: a fehervari uton milyen "halozati" ok van? ha a kamaraerdore gondolsz akkor az nem lesz elvagva, csak meg kell epiteni az albertfalvi hidat es kesz, ED iranyba metro KNY iranyba villamos jar
meg a remizt is meg lehet tartani

amugy a Bocskaitol Albertfalvaig a Fehervari ut nyilegyenesen vezet, tehat egyertelmu hogy ide kell a metro, maskulonben tbm kene

villamos helyett meg fasor+parkolohelyek+bringasav

szep nyugisan a felszinen, felszin alatt meg villamgyorsan elvisz a metro

Fricy · http://epitos.blog.hu 2010.03.07. 18:11:22

@gramercy:
Úgy gondolom, hogy a budafoki ág helyett az ott futó vasútvonalat kellene kihasználni S-Bahn-ként. Aki nagyon siet, menjen azzal. A többieknek meg ott a villamos, a 4-es metróra meg át lehet szállni a Bocskain.
Egyébként szerintem nem véletlenül nem épült meg az elágazó műtárgy a Bocskai útnál. Ha valóban olyan fontos lenne ez az ág, akkor előkészítették volna.

gramercy 2010.03.07. 20:39:09

@Fricy: nos, aki a Fehervari menten sorakozo panelekbol "siet" a belvarosba vagy ujpalotara vagy metroatszallassal mashova, annak "kicsit" messze volna az S-bahn, meg akkor is ha Kelenfold-Albertfalva-Budafok vonalon beszurnanak 1-2 uj megallot es megepitik a 4. vaganyt !-)

az, hogy nem epult meg a vaganykapcsolat semmit nem jelent, maximum azt hogy egy rakas metrofejlesztes megelozi prioritas tekinteteben ezt a leagazast (ujpalota, kaposztasmegyer, otos metro)

Fricy · http://epitos.blog.hu 2010.03.08. 09:06:47

@gramercy:
Azért a Fehérvári útról nem csak a belváros felé mennek az emberek, hanem Észak-Buda felé is. Nekik nem lesz soha alternatíva a metró ezen szárnyvonala.

gramercy 2010.03.08. 11:20:48

@Fricy: ezert kellenek a moricz es a gellert megallok !-)

Vaandor 2010.03.12. 12:46:28

@gramercy: Meg az átszállás a Kálvinon az ötös metróra!

Biztonságos Pista 2010.03.15. 12:47:02

@NAR: mert jönnek a hányatott sorsú polgártársaink és megélhetési lopást követnek el.

Fricy · http://epitos.blog.hu 2010.11.24. 09:47:59

Attus írt egy összefoglaló cikket a graz környéki S-Bahn Steiermarkról:
attus.hu/index.php?page=A_stajer_S_Bahn
süti beállítások módosítása