Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Friedl Bútormanufaktúra

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró
  • Albu: Az a villamosmegálló… az megér egy pofont! A tervezés a szakma csúcsa… na persze! (Dolgoztam ben... (2014.06.25. 12:28) Hogyan készült a Fővám téri aluljáró?

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

A hét műtárgya 2010/09

2010.03.01. 07:55 Fricy

Az új rovatban egy-egy érdekes műtárgyat fogok bemutatni.

Először a szlovákiai Vágbeszterce városa (Považská Bystrica) felett – szó szerint felett – épülő viaduktot mutatom be, mely a D1-es autópálya része és a város elkerülője lesz. A megoldás mindenestre nem szokványos. Egy azonban igaz: területelválasztó hatása nem lesz a településen belül.

Völgyhíd a város felett 2010 február végén (dialnicapb.blogspot.com)

Az autópálya-szakasz hossza közel 10 km, amiből 4,5 km hidakon vezet. A műtárgy teljes hossza a Zsolna felőli autópálya-csomóponttal együtt 1444 méteres lesz. Ebből maga a viadukt 968,6 m-t tesz ki.

A műtárgy a házak felett vezeti át az autópályát (dialnicapb.blogspot.com)

A főnyílásoknál feszített-függesztett kialakítást alkalmaznak (7 pilon), míg a felvezető szakaszokon gerendahidas szerkezet épül. A legnagyobb nyílása 122 m-es, míg a legmagasabb pillér 30 m magas (a pályaszintig).  A pálya szerkezeti szélessége 30,4 m, keresztmetszete 2x2 sáv plusz kétoldali leállósáv.

 A viadukt környzetének helyszínrajza (www.skyscrpaercity.com)

A nyomvonalra még a 2000-es évek elején több alternatív változat készült, és a műszaki-gazdasági vizsgálatok eredményeként ez a verzió lett a legkedvezőbb.

Kilátás az épülő hídról (www.skyscrpaercity.com)

A kivitelezés 2008-ban kezdődött, átadása 2010 júliusában várható. A viaduktot is magába foglaló autópálya-szakasz 380 milli €-ba fog kerülni, melyből az EU 224 millió € támogatást ad. A költségek további részét a szlovák állam 39,5 millió €-ja és a magántőke 116,5 millió €-ja teszi ki. 


 Az épülő viadukt, háttérben az egyik autópálya-csomóponttal (www.doprastav.sk)

Hídépítés 2009 nyrán (www.skyscrpaercity.com)

Az épülő autópálya-csomópont (www.skyscrpaercity.com)

Az építkezés 2009 decemberi állapotáról egy rövid videó tekinthető meg itt. Érdemes megnézni!

22 komment

Címkék: közlekedés szlovákia híd út autópálya viadukt völgyhíd elkerülő eu támogatás feszített függesztett extradosed a het mutargya

A bejegyzés trackback címe:

http://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr801584763

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

HLaci 2010.03.01. 10:11:57

ó, be szép!

bártsak nekünk is lenne ilyen...
pölö köröshegy felett, egész lyól mutatna...

felucca 2010.03.01. 15:21:40

Az alatta lévő épületeknél nyugodtan el lehet bontani a tetőt, megszűnt a beázás veszélye. Komolyan érdekelne, hogy a nyilván kismillió tiltakozást hogyan kezelték, hogyan sajátítottak ki, stb.

virtual landscape (törölt) 2010.03.01. 21:41:10

Területválasztó hatása nem, csak hát a látkép ... Böszmeség.

HLaci 2010.03.02. 08:37:44

"Az alatta lévő épületeknél nyugodtan el lehet bontani a tetőt, megszűnt a beázás veszélye."

nincs túl sokk épület alatta...

"Komolyan érdekelne, hogy a nyilván kismillió tiltakozást hogyan kezelték, hogyan sajátítottak ki, stb."

gondolom pézzel.
méghozzá lyóval kevesebbel, mint amennyivel többe egy másik útvonal került volna...

a kőröshegyi órmótlanság árának 10edéből-20adából meg lehetett volna csinálni a bföldvári kisajátítást kárpótlást...

dehátmi tékozló kódisok vagyunk...

gramercy 2010.03.02. 09:44:10

a koroshegyi szituaciokban meg kell epiteni a palyat a telepules hataraig mindket oldalrol

aztan hagyni hogy radobbenjenek a hibajukra..

Káposztakukac 2010.03.04. 13:52:50

azért az meglepő, hogy technikai sajátosságait tekintve erősen hasonlít a mi völgyhidunkra, mégis többször annyiba került a szlovákoknak, mint nekünk.

HLaci 2010.03.04. 15:38:00

gramercy:

hátja, erre én is gondótam.
a zótósok kibírták volna azta 10 km-t a régi 7esen (zamárdi és szárszó között), a földváriak meg hadd szíttak volna...

előbbutóbb csakrábólintottak vóna a faluhatárába menő nyomvonalra... :-))

Fricy · http://epitos.blog.hu 2010.03.04. 15:47:13

@HLaci:
Laci!
Egyszer jópofa, hogy nem a magyar helyesírás szabályai szerint írsz, de többször annyira nem. Ha kérhetlek, ennyire ne kommentelj szlengesítve.
Köszi.

HLaci 2010.03.04. 15:47:27

K@:

azt azért nem mondanám, hogy többszörös:

a miénk volt 75(+infla), a szlovákoké meg egy 100as...

igaz, nekik csak 10kmes pályaszakaszt foglal magába, míg nekünk 15km-est, viszont nekik:

- szélesebb a viadukt (mert van leállósáv)
- 4,5km van hídszerkezeten, míg nálunk csak kb. 2,2km
- nekik van egy csp. kompletten a levegőben, ahol az összes csp-i ág lábakon áll...
- elég nagy átalakítást csinálnak a városban is, többek között építenek egy új hidat, amivel a pálya kapcsolódik a helyi úthálózathoz...

HLaci 2010.03.04. 15:51:53

@Fricy: tekincsd thaiszólásnak... :-)

te amúgy tartózkocc a téma trágyában történő véleményformálástól?

Fricy · http://epitos.blog.hu 2010.03.04. 16:06:50

@HLaci:
Én úgy gondolom, hogy normális helyeken ilyen nem épülhetne meg.

oolajtoo 2010.03.04. 17:18:57

@HLaci:
"a kőröshegyi órmótlanság árának 10edéből-20adából meg lehetett volna csinálni a bföldvári kisajátítást kárpótlást..."

én meg azt hallottam a beruházást koordináló iroda egyik tagjától, hogy abból a pénzből, amit a települések a kisajátításért, és a hozzájárulásért kértek volna röhögve kijött a völgyhíd. egyszerűen vérszemet kapott az összes kis falu. (kééééne egy új iskola, meg egy ..., és egy ... aztán még ....)

HLaci 2010.03.04. 17:26:39

@Fricy:

pedig mostanság nagy divat a szlovákokra hivatkozni, mint éltanulókra... :-))

szerintem egyáltalán nem olyan vészes a szitu: ha megnézed a guglit, vagya helyszínrajzokat, láthatod, hogy itt egész elkeskenyedik a város, alig pár100m az a szakasz, ahol effektíve lakott terület felett halad a viadukt...

(a viadukt közelében lévők meg lehet, hogy kaptak kompenzációt, így akinek nem teccik elköltözhet, és majd költözik helyükbe olyan, akit nem zavar...)

nézd az előnyét: a városközpont közvetlen pályacsp-ot kap, és lesz 1 érdekes, túristavonzó látványosságuk... :-)

nyomvonalváltozatok:
laciq.itcs.sk/images/articles2008/d1_pb_varianty.jpg

építés:
www.bepatech.sk/img/Upload_fotografie_2009/Povazska_Bystrica/DSCN7222.JPG

HLaci 2010.03.04. 17:51:38

@oolajtoo:

na én nem ilyen iskola, meg új tanácsháza, meg tisztikaszinó kompenzációra gondolok, ezeket sürgősen el kéne felejteni, hanem arra, hogy teszemazt a pálya 200-es körzetén belül lévők kapnak valamennyi kompenzációt, monnyuk a ház árának 50%-át.

ez 100 ingatlannal és 10 misivel számolva, 1mrd huf.

a viadukt meg volt 44mrd, azaz spóroltunk volna 43mrd-ot...

Attus Germanicus · http://attus.hu 2010.03.05. 13:40:35

@HLaci: A baj az ,hogy a jelenlegi jogszabályok szerint ez nem lehetséges, amit felvetsz. Ld. Szigetmonostor és a Megyeri híd esetét.
Bár lehet, hogy Köröshegynél is be lehetett volna vetni a száz éven át évente meghosszabbított ideiglenes engedély történetét :-)

Visszatérve a témára: nekem semmi bajom nincs ezzel az építménnyel. Szerintem nem rosszabb, mint pl. Prágában a Vysehradnal lévő, amelyiken a metró is megy.

HLaci 2010.03.06. 15:40:20

@Attus Germanicus:

ha nem lehet, akkor meg kell változtatni a jogszabályokat.
(mégcsak kőbe sincsenek vésve, úgyhogy nem olyan nehéz az... :-))

amúgy nagyon csalókák a fotók, mert az épületek közül vannak fotózva, és emiatt úgy láccik, hogya város sűreje felett megy...

pedig valójába csak 1 párszáz méteres szakaszon keresztez beépített területet, ami - ha jóllátom a guglin - pont a lakó és ipari terület hattára...

Cs 2010.03.12. 12:53:55

Jó tudni, hogy a szlovákokkal sincs minden rendben.

skaven 2010.03.12. 14:35:58

az also 3 kepen jol lehet latni hogy lakohaz nem sok van a nyomvonalnal.

egyebkent sztem nagyon jol nez ki, bar en imadom az ilyen szornyeket. :)

fovarosi.blog.hu · http://fovarosi.blog.hu 2010.03.13. 19:45:21

Úgy megnézném ezt a hídrendszert földrengés után...

De komolyan. Ezzel nagyon belebarmoltak a városképbe. Képzeld el, hogy ott van a hétvégi telked a pereme alatt. És amikor olvad a hó, vagy esik az eső, olajos trutyi hullik az égből. A hétvégi házadra, a kertedbe, a tulajdonodra. Azért a Libegő elviselhetőbb, mint ez...

Biztonságos Pista 2010.03.15. 13:22:29

ezek a tótok tudják hogy kell elb.szni egy település látképét

HLaci 2010.03.17. 10:48:03

@fovarosi.blog.hu:

> És amikor olvad a hó, vagy esik az eső, olajos trutyi hullik az égből.

nyilván ez fog törpénni, hiszen ezek a városképbarmolók méga csatornát is lespórolták erről a förmedvényről... :-))

amúgy engem a libegő jobban zavarna, mer arról simán belátnak a kertembe, ahol ádámkosztümben szoktam flangálni...