Egy újfajta, könnyűszerkezetes, részben acél elemekből összeállított vasúti peront adtak át 2009. december 13-án a Toulouse – Auch regionális vasútvonalon. A moduláris rendszerű peront Európa második legnagyobb acélipari cége, az indiai Tata konszern tulajdonában lévő Corus fejlesztette ki.
Az új vasúti megállóhely mindössze két hónap alatt épült meg. A beton alaplemez ill. a vasbetonból épült rámpa és lépcső elkészülte után szerelték össze a peron acélszerkezetét.
A négyszög keresztmetszetű elemeket előszerelten szállították a helyszínre, de még így is olyan könnyűek, hogy kézi erővel összeállíthatóak. Mivel így nagyméretű munkagépekre sincs szükség, a peront a vasútvonal lezárása nélkül épülhetett meg. Az acélszerkezetre 75 év garanciát vállal a gyártó.
A 115 méteres peron mellé egy kis utasvárót is elhelyeztek és audio-vizuális utastájékoztató rendszert is telepítettek a megállóban.
A rendszer előnye, hogy gyorsan, bármilyen helyszín körülmények mellett telepíthető. Állandó és ideiglenes megállókat is ki lehet alakítani. De nem csak nagyvasúti megállókban. Akár Budapesten is alkalmazni lehetne olyan viszonylatokon, ahol a hannoveri villamosok közlekednek.
A képek a toulousevelo.free.fr oldalról származnak.