A két ország között egy 40 km-es átkelő építése kezdődhet el még az idén. Nemes egyszerűséggel a világ leghosszabb hídjának nevezik, pedig ebből „mindössze” 22 km híd, a maradék 18 km egy több darabból álló gátrendszer lesz. A neve Barátság híd lesz.
A Katarnál lévő ívhíd
A becsült építési költség mintegy 3 milliárd dollár körül várható. A tervezést a dán COWI vezetésével létrejött mérnöki konzorcium kezdte el 2001-ben. Többször kijelölték az építkezés kezdetét, de finanszírozási okok miatt ez folyamatosan csúszott. Időközben a terv is megváltozott: az eredetileg 2x2 sávos, kétoldali leállósávval rendelkező autópálya mellé egy 2 vágányos vasútvonalat is fognak építeni a Deutsche Bahn szakmai segítségét igénybe véve. Emiatt a teljes szerkezetet át kellett tervezni.
Az áttervezett híd keresztmetszete
Mint már az elején említettem, egy 18 km összhosszúságú gáton is keresztülvezetik az utat és a vasutat. A gátakat sűrű pillérkiosztású gerendahidak kötik össze. Bahrein és Katar közelében egy-egy nagyobb nyílású műtárgy is épül, hogy a tengerjáró hajók is elférjenek alatta. Katar partjainál egy alsópályás ívhíd lesz, míg Bahreinnél egy ferdekábeles szerkezet.
A Bahreinnél épülő ferdekábeles híd
A közúti rész várhatóan 2014-re, míg a vasúti pálya 2015-re készülhet el a Vinci, a Hochtief, a Consolidated Contractors Company és egy katari ingatlanfejlesztő cég kivitelezésében. Így a jelenleg 5 óráig tartó komppal való átkelés helyett 30 perc alatt el lehet majd érni autóval a két országot. Vonattal ez még rövidebb lesz. A hídon való átkelésért egyébként majd fizetni kell. A díjszedő kapuk Bahrein területén kerülnek elhelyezésre.
Animáció a hídról:
A képek a www.skyscrapercity.com oldalról származnak.