Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Friedl Bútormanufaktúra

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró
  • Albu: Az a villamosmegálló… az megér egy pofont! A tervezés a szakma csúcsa… na persze! (Dolgoztam ben... (2014.06.25. 12:28) Hogyan készült a Fővám téri aluljáró?

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Iparvágány a 4-es metró járműtelepéhez

2010.01.31. 17:54 Fricy

2009 tavaszán kezdték el építeni a 4-es metró kelenföldi járműtelepéhez vezető iparvágányt. Először az Egérút feletti hídon készült el a 30-as vasútvonalról kiágazást biztosító kitérő és a biztonsági csonkavágány.

Ezek után kezdték el a nyomvonalban a növényzet irtását és a területen lévő közművezetékek kiváltásához. Miután ezzel végeztek, megkezdődhetett a földmunka: egy bevágáson lehet majd a vasút felől elérni a járműtelepet.

A rossz altalaj miatt ckt beton réteg kerül a majdani zúzottkő alá.

Az iparvágány a kocsiszín mellett fog a járműtelep területéhez csatlakozni. 


 

A képek saját készítésűek.

9 komment

Címkék: közlekedés vasút 4 es metró kelenföld

A bejegyzés trackback címe:

http://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr701717507

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.01.31. 21:33:39

"és a biztonsági csonkavágány."

Nevezzük nevén a gyereket:
Védőváltó, védőcsonka.

nemeza 2010.01.31. 23:49:18

Kár, hogy csak egy pár sínszál vezet itt a vasútra.. Jobban tetszene, ha társa lenne, és menetrend szerinti kocsik járkálnának rajta a jövőben..

Attus Germanicus · http://attus.hu 2010.02.01. 09:53:25

MInt nem szakértő olvasó, megkérdezhetem, mit az a "ckt"?
És egyébként az Egérút feletti híd miért épült eleve ilyen szélesre, hogy egy többletvágány elfért rajta? Vagy félreértek valamit?

Fricy · http://epitos.blog.hu 2010.02.01. 10:22:44

@Attus Germanicus:
ckt = telepen kevert cementes stabilizáció
Magyarul földnedves beton. :)
Az Egérút feletti híd már ilyen szélesre épült. Igazából csak arra leszek még kíváncsi, hogy a Tárnok-Kelenföld 2. vágányt ide hogyan fogják elhelyezni.

Taip 2010.02.01. 11:25:23

Ez érdekes, nem is tudtam.
Ugyanakkor az utolsó képen úgy tűnik, elég nagy az a bevágás. Vajon ennek mi jelentősége van? Főleg úgy, hogy még a kocsiszíni épületektől is mélyebben van.
Kíváncsi lennék, hol fog ez szintben találkozni a metróvágányokkal.

Fricy · http://epitos.blog.hu 2010.02.01. 12:51:14

@Taip:
A képen a földmű alsó síkja látható. Erre jön az előbb említett ckt réteg és a zúzottkő. Ez együtt kb. 70-80 cm lesz.

trainz 2010.02.03. 17:08:46

@Attus Germanicus:

Szerintem a 30-as miatt lett szélesebb a műtárgy, hogy a majdani (ugye ez most lett aktuális) zweite vágány is ráférjen.

Csakhogy:

1, Már oda épült a kiágazás terelő csonkája.

2, Elvileg "vágányugratással lesz bekötve a vágány, és 40-es vágányait fogják elhúzni, akkor viszont bővíteni kell a hidat is.

Én így tudom aztán majd kiderül........

kis kály (törölt) 2010.02.03. 19:52:02

persze, hogy rossz a talaj, hordtak oda az elmúlt 35 évben mindent az egykori utcák és házak helyére. :(