Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró
  • Albu: Az a villamosmegálló… az megér egy pofont! A tervezés a szakma csúcsa… na persze! (Dolgoztam ben... (2014.06.25. 12:28) Hogyan készült a Fővám téri aluljáró?

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Belgrád: új híd a Száván

2010.01.11. 07:51 Fricy

A szerb fővárosban egy új ferdekábeles híd épül a Száva folyón, mely a belvárost elkerülő út első szakasza is lesz egyben. A híd egyetlen pilonja az Ada szigeten fog állni és 200 méter magas lesz.

A híd esti látványterve

A híd hossza 929 méter, szélessége 45 méter, melyen 2x3 sávos út, középen a tervezett 3-as számú light rail vonal két vágánya a két szélén pedig gyalogos-kerékpáros út lesz. Novi Beograd (Új Belgrád) városrészben a meglévő vasútvonallal párhuzamosan új utat is építenek, amin keresztül lehet elérni az átkelőt.

A pilon az Ada szigeten áll

A Száva déli oldalán a Radnicka útnál kialakítandó csomópont után az út itt is a vasúttal párhuzamosan fut tovább Topcider városrész felé. A Hipodrom nevű sportpálya melett egy emelt szintű csomóponttal különszintű átkelést is biztosítanak a vasúti vágányok felett. Itt a jelenlegi szintbeli átkelő sok közlekedési problémát okoz. A tervezett Topcider alagútnak is itt lesz a déli kijárata.

A Topcider alagút csomópontjának látványterve (Forrás: www.beobuild.rs)

Az építkezés 2008-ban kezdődött és várhatóan 2011-re fejeződik be. A teljes beruházás költsége kb. 160 millió € lesz, melyből maga a híd kb. 80-90 millió €-ba kerül. A hídtól ezt várják, hogy a Gazela híd forgalma 1/3-ával csökken és így a belváros terhelése is kisebb lehet.
 

A híd építése 2009. novemberében

A híd és a környező úthálózat helyszínrajza az itt tekinthető meg.

A külön nem jelölt képek a www.savabridge.com oldalról származnak.

2 komment

Címkék: közlekedés híd építészet alagút elkerülő belgrád light rail ferdekábeles

A bejegyzés trackback címe:

http://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr701660943

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

NAR 2010.01.17. 20:45:01

Ez az ő Megyeri hídjuk?

Higany 2010.02.23. 15:02:43

160 000 000 EUR =~ 44 000 000 000 HUF

Megyeri híd: 63 000 000 000 HUF

A helyszínrajzot elnézve Szerbiában valószínűleg alacsonyabbak az "alkotmányos költségek"...