Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró
  • Albu: Az a villamosmegálló… az megér egy pofont! A tervezés a szakma csúcsa… na persze! (Dolgoztam ben... (2014.06.25. 12:28) Hogyan készült a Fővám téri aluljáró?

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Négytornyos híd Bordeaux-ban

2009.12.21. 08:20 Fricy

2009. december 9-én helyezték el a francia nagyvárosban épülő új, a Garonne folyón átívelő híd, a Bacalan Bastide alapkövét. Az átkelőtől délre azonban még kikötők találhatóak, melyek megközelítését biztosítani kell továbbra is, így egy különleges szerkezet terveztek a mérnökök. A híd középső részét fel lehet majd emelni, hogy a tengerjáró hajók át tudjanak kelni alatta.

A híd alaphelyzetben

Nagy szükség mutatkozott már évek óta egy új összeköttetésre a folyó két partja között. A híres kőhíd, a Pont-de-Pierre után csak a várost északról elkerülő A630-as autópálya hídja, a Pont d'Aquitaine biztosítja az átkelést a Garonnen. Az új híd a kettő között félúton fog elhelyezkedni, a Rue Lucien Faure vonalában. A híd tervezése során hasonló probléma jelentkezett, mint Drezdában. Az UNESCO itt is kifejezte ellenérzését a városképet jelentősen átformáló híddal szemben. A pilléreket áttervezték 10 méterrel alacsonyabbra, így végül nem került sor arra, amire a német városban és továbbra is a világörökségi listán maradhatott Bordeaux.

A híd nyitott állapotban

A híd teljes hossza 425 méter lesz. A középső, felhúzható elem 117 méter hosszú. A négy vasbeton torony 77 méter magas lesz és köztük 53 méter magasságig emelhető majd fel az útpálya. 11 perc alatt lehet majd felhúzni a szerkezetet, ami előreláthatólag évente kb. 60-szor fog megtörténni.

Keresztmetszet

Az útpáya a híd teljes hosszán 43 méter széles lesz. 2x2 sáv áll az autósok rendelkezésére, valamint kétirányú villamospályát is elhelyeznek rajta. Mindkét oldalon gyalogos és kerékpáros utat is létesítenek, melyeket a közúttól független szerkezeten alakítanak ki. Az építkezés várhatóan 2012 végére fog befejeződni a Vinci kivitelezésében és 146 millió €-ba fog kerülni.

Az első két kép a www.33-bordeaux.com oldalról, a keresztmetszet pedig a pont.bacalan.bastide.free.fr oldalról szrámazik.

42 komment

Címkék: közlekedés híd bordeaux kerékpár építészet villamos közúti vasút nyitható híd

A bejegyzés trackback címe:

http://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr651610702

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2009.12.21. 09:24:46

Szia!

Helyesen: négytornyos híd. Ha külön írod, az 4 db hídról szól.

ti

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2009.12.21. 09:27:12

@erminavet:

És ha már javítok, ez is rossz:

"amire előreláthatólag évente kb. 60-szor fog megtörténni"

Különben tök jó a poszt!

ti

airdace · http://metamorfozisok.blogspot.com 2009.12.21. 09:43:03

Vicces ez az UNESCO-dolog. Amúgy egyetértek azzal, hogy figyeljenek a világörökségi helyszínekre (bár a pesti zsidónegyed esetében nem voltak ilyen szigorúak..), de érdekes, hogy itt a 70 m-es tornyokba belementek, Drezdától meg elvették a címet egy viszonylag jellegtelen híd miatt.
Egyébként sem hiszem, hogy az ilyen hidak elrontanák a világörökségi jelleget..

Fricy · http://epitos.blog.hu 2009.12.21. 09:52:08

@airdace:
Igazából mindkét híd elég messze van a városközponttól.

reader613 2009.12.21. 10:04:30

ilyen hidat is csak franciák találhatnak ki...

balage28 2009.12.21. 10:07:45

@reader613: jaja, jól is néz ki, meg praktikus is :)

[imi] · http://twitter.com/forgoimi 2009.12.21. 10:15:23

ebből a pénzből idehaza készülne ugyanilyen hosszú autópálya :)

Bougheau Tschichka 2009.12.21. 10:16:36

11 perc fel 11 perc le
nem egyszerűbb lett volna egy kétoldalt felnyíló hagyományos? az fele idő

különc csigazabálók

nicolas 2009.12.21. 10:18:06

@airdace: a zsidónegyed nem része a világörökségnek. És az "UNESCO-dolog" szerintem nem vicces, hanem nagyon jó kezdeményezés.

Dr. Trebitsch 2009.12.21. 10:23:01

@erminavet: akkor én is hadd kötözködjem:

helyesen: Garonne-on.

Szerintem egyébként a terv zseniális, és tök hülyeség volt belekötni. Akkor kell elvenni a világörökségi címet, ha pl. lebontják a katedrálist, nem akkor ha építenek mellé valamit.

Egyébként követelném, hogy azonnal boncsák le a városképet súlyosan torzító Eiffel-tornyot, valamint a Pompidou-centrumot is! Há nem? De!

autosdolgok · http://autos.dolgok.com 2009.12.21. 10:23:57

Ja, ezek a franciák nem normálisak! :D

malaryanbeast 2009.12.21. 10:28:01

az ötletnek az a lényege (SZERINTEM!)
hogy 1: a Frencsek is meg akarják mutatni hogy bizony haladnak a korral és hát
bezony bezony a "windofcsééééndzs" elért a klasszikus városokba is.
meg hogy nem csak az örök rivális briteknek vannak extravagáns megoldásaik. (pl. a falkirk-i zsilip)
www.pto.hu/post/1/1142

2: Franciák, belehalnának ha nem érezhetnék hogy mégis ott vannak valamiért, valahogy a "világelitben"

3: ott is van valakinek a haverjának tervezőirodája, a mutyi mindenhol ott van a világon,
de ez nem feltétlenül rossz.

És most jön amiért most mindenki engem fog utálni.
Mi magyarok akik itt ülünk egy "összedőlő és elrohadó" ( mindenki olyan síkon értelmezze ahogy akarja) Országban és mit csinálunk?
Elővesszük a jó öreg "dögöljön meg a szomszéd tehene" lemezt. :D (némmáacsigazabálógat, liftezik a híd, de proli, milyenhülyékmáá')
szép.

fourgee 2009.12.21. 10:29:28

@Fricy: Szakképzett, magukat profinak tartó, nagy napilapoknál dolgozó "újságírók" írásai hemzsegnek a hibáktól, azokhoz képest ez nem is volt vészes. :)

@airdace: Ha rajtam múlt volna, ott, vagy Csepelen teljes magasságukban megépülhettek volna a tornyok, viszont a Felvonulási téren lévő (talán K&H?) irodaházat, meg az egyéb, tényleg városképromboló épületeket nem engedélyeztem volna...

A zsidónegyeddel kapcsolatban az meg az illetékesek szégyene, hogy miközben antiszemitizmusról beszélnek, saját maguk "kulturális antiszemitizmushoz" adják aláírásukat azzal, hogy hagyják pusztulni, eltüntetni a régi épületeket, emlékeket... :(

Balázs Attila 2009.12.21. 10:37:21

Már létezik egy hasonló híd Rouen-ben, Pont Flaubert a neve. Érdemes rákeresni, nagyon hasonló a szitu mint Bordeaux-ban.
Én úgy tudom Drezdában nem a városképpel volt baja az Unesconak, hanem azzal hogy a drezdai híd egy védett területen vezet keresztül.
A híd árából egyébként kb. 15-20 km autópálya építhető Magyarországon.

jozicsenko 2009.12.21. 10:39:27

akkor a lényeg

425 méter-s vadonatúj híd, 4 toronnyal, felhúzható, 110 m-es középső résszel, 2*2 sávon 146millió Euróért (kb 40 mrd Ft, 94,11 m Ft/m)

nálunk a 600 m-s Margithíd felújítása kerül 30 mrd-ba...

másfélszer drágább ugyan, de vadonatúj és felemeli az utat: bakker, ezt nálunk mennyiért hoznák ki? 100 mrd-ból?

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2009.12.21. 10:59:48

Ha az egyik torony elromlik, a többi 3 tovább működteti?

Dr. Fred Edison 2009.12.21. 11:06:00

jozicsenko 2009.12.21. 10:39:27

A Margit hidat gyakorlatilag lebontják és újraépítik, azért kerül ennyibe. Nem ártana kicsit tájékozódni, mit mivel hasonlítasz össze.

is 2009.12.21. 11:08:00

@jozicsenko: csak pár eltérés:
- nálunk végig megy rajta a vfillamos, csak ennek a baszkurálása milliárdos tétel
- bele van kalkulálva a kötbér, tehát nem lesz annyi a végén, csak mondjuk 22, azaz duplája
- cserélni kell, méretre, sokezer követ, nem pedig a gyár önt olyan acélt, amilyet akar/terveztek. azaz a vadonatúj OLCSÓBB

mestska · http://cities.blog.hu 2009.12.21. 11:13:12

@is:

ezen is átmegy a villamos... ráadásul itt meg kell oldani a híd középső szakaszának felemeléséből adódó problémákat is. Ha a keresztmetszetből jól látom ezen a hídon se lesz felsővezeték, de a sín, és az áramellátást biztosító nyomvályú azért okoz problémákat.

mestska · http://cities.blog.hu 2009.12.21. 11:15:43

@Dr. Fred Edison:

baromira nem bontják el az egész Margit-hidat.

org 2009.12.21. 11:16:07

4 évvel ezelőtt volt szerencsém Bordeauxban tölteni néhány hónapot és valóban szüksége van a városnak egy új hídra, annak ellenére, hogy jelenleg nem kettő (ahogy a poszt írja), hanem három (közúti) híd szeli át a Garonne folyót:az autópálya híd és a Pont de Pierre között kb félúton található a Pont Saint-Jean.
Egyébként a város egy nagyon jól megtervezett koncepció alapján fejleszti a közlekedését, az elmúlt egy évtizedben egészen komoly (és szép, felsővezeték nélküli, sokszor füvesített pályán futó) villamoshálózatot hoztak létre és ez a híd is a fejlesztési elképzelés része.

Hmmm... 2009.12.21. 11:17:46

jozicsenko:

Épp az imént számoltam ki én is...

Hanem a Margit-híddal való összevetésre csak annyit mondanék, hogy a felújítás fikázói ősszel még arról meséltek, hogy egy új híd akár a felújítási költség 2/3-ából is meg lett volna oldható.

Én azt mondom: legyen teljes átláthatóság minden állami beruházásban, de ne legyen állandó fika.

Balázs Attila 2009.12.21. 11:26:41

@mestska:
Nem bontják el, de ha levonjuk a "zsebpénzeket", egy meglévő műemléki híd felújítása akkor sem vethető össze teljesen egy új híd árával.
Ha egy műemlék épületet akarunk felújítani, biztosan sokkal drágább lesz mintha építenénk egy újat.
A Margit híd szobrait, műemléki korlátait, régi-új rácsozatait nem hagyományos lakatosmunkával készítik (legalábbis remélem), emiatt kapásból többszörösébe kerülnek ezek a szerkezetek.
Csak egy példa: ha valaki a családi házára igazi kovácsolt vas korlátot akar tenni, és nem a brikós gagyit veszi meg hanem elmegy egy normális lakatoshoz, először biztos hogy dob egy hátast a lakatos árajánlatától...

rockjano 2009.12.21. 11:27:19

@malarya: Ebben az "összedőlő és elrohadó" országban épült egy Megyeri Híd ami nem ennyire spéci de azért elég jól néz ki szerintem, és egy rakás autopálya, amivel ebben a tekintetben a térségben most már vezetők vagyunk autópálya úthálózat tekintetében. (ja és a völgyhíd ami minden egyéb duma ellenére nem volt elkerülhető)

Igen tudom egyéb útjainkon kell még sokat dolgozni, meg korrupció meg minden de legalább megvannak!!!!

Utálom ezt az örökös mucsai vinnyogást, sírást ami itt (is meg mindenütt) megy.
Néha úgy érzem a legnagyobb baj nálunk az itt élő emberekkel és az ő hülye agyukkal van, ezt kéne lecserélni :-)))

mestska · http://cities.blog.hu 2009.12.21. 11:30:48

@rockjano:

de elkerülhető lett volna a völgyhíd.

Dr. Fred Edison 2009.12.21. 11:44:40

@mestska:

Kábé a pillérek maradnak meg, és a köztük lévő ívek. De azokat is kibővítik részben, hogy kiszélesíthessék a hidat. Ezen kívül műemléki rekonstrukciót is fognak végezni.
Lényeg a lényeg, nagyjából almát a körtével hasonlítunk.

ulpiustamas 2009.12.21. 11:55:02

A Margit-hidat ne keverjük ezzel, az egészen más...nyilván mindenki vágott zsebre belőle, de nem lenne nagyságrendekkel olcsóbb akkor sem, ha kisangyalok bábáskodának körülötte. Borzalmas statikai állapotban volt az a híd, ráadásul a csontvázak csak akkor estek ki a szekrényből amikor megbontották..(rögtön késik 3 hónapot).
Másrészt azért is ilyen drága, mert közben folyamatosan megy rajta a villamos-taxi-busz. (Abból valszeg forradalom is lenne, ha nem tenné)
És nem is beszélve a műemléki helyreállításról, ami szintén nagyon drága, milliárdokban mérhető.
Lehetett volna 5 milliárdért elbontani és 10 milliárdért valami vasbenton szart a helyére hányi, de szerintem inkább a 30 milliárd...

Hungman 2009.12.21. 11:57:23

Hmm kb .... ugyanannyiba kerul mint a megyeri hid ha kifizettik volna a disznok!

BDzsH · http://varoskepp.blog.hu 2009.12.21. 12:08:24

Én nem értem az UNESCO-t. Mi a fenét szívóznak ilyen dolgokon? Milyen hidat kellene építeni, barokk szoborcsoportos kőhidat? Akkor nem veszne el a világörökségi cím. Valakik élni is akarnak ezeken a területeken normálisan, és ennek természetes következménye a kor újabb és újabb igényeinek bevezetése.

Ez kb. olyan, mint azért vennék el mondjuk a Budai Vártól a világörökségi címet, mert bevezették oda az internetet.

Balázs Attila 2009.12.21. 12:11:06

Flaubert híd a Wikipedián:
http://hu.wikipedia.org/wiki/Gustave_Flaubert_híd

mestska · http://cities.blog.hu 2009.12.21. 12:21:13

@Dr. Fred Edison:
"Kábé a pillérek maradnak meg, és a köztük lévő ívek"

ja, az kábé a híd maga, a felszerkezetet, pályalemezt cserélik igazából. Épp ezért volt túlzás, hogy azt írtad, hogy gyakorlatilag elbontják a hidat. nem kell összehasonlítani a költségeket, de ne túlozzunk a Margit-híd felújítása kapcsán, ne rakjunk oda olyanokat, amik nem történnek meg.

flimo13 2009.12.21. 12:25:36

@mestska: amikor elkészül, át fog. De a margiton akkor is járni fog az egyik oldalon, mikor a másikat szinte lebontják.

GergőÁron (törölt) 2009.12.21. 13:13:06

@jozicsenko:

nemtom miért gondolod, hogy egy műemléki híd teljes felújítása csakis sokkal olcsóbb lehet, mint egy új felépítése.

A megyeri hidat például köbö 60yardért, 50% többért húzták fel ennél, és körülbelül tízszer akkora, mint építmény, mint ez a francia. Akkor most olcsó volt, vagy amaz drága?

Nyilván megy a lopkodás, és annyi pénzt próbál mindenki kihúzni, amennyit tud.
De ugyanakkor egy akármilyen itt kommentelő parasztnak egyszerűen fingja sem lehet róla, hogy egy hídnak mennyi a reális bekerülési költsége.

Szerintem elég kevesen kommentelnek itt, akik részt vettek bármelyik híd költségvetési kiírásában, és megfelelő mélységükben ismernék a dolgokat...

Fricy · http://epitos.blog.hu 2009.12.21. 13:22:24

@GergőÁron:
Az lehet, de azért nem kell parasztozni...

airdace · http://metamorfozisok.blogspot.com 2009.12.21. 14:52:04

@nicolas: Nem az UNESCO-ra értettem, hogy vicces, hanem a hozzáállásukra. Hogy Drezdában vagy Bordeaux-ban egy külvárosi híd miatt ilyen hepajt csinálnak, Budapesten pedig talán kiadtak valami közleményt, de ereje nem nagyon volt.

Nagyon jól tudom, hogy a zsidónegyed nem része a világörökségnek, viszont _közvetlenül határolja azt_ (az Andrássy út környékét), ezért sokkal több köze van hozzá, mint ezeknek a hidaknak, amik jóval messzebb vannak a világörökségi területektől. Ezért furcsa a hozzáállás.

Arvedui 2009.12.21. 16:08:31

Azért egy alagút sokkal praktikusabb lett volna!!

Balázs Attila 2009.12.21. 16:28:47

Ez a híd elég közel van a bordeaux-i belvároshoz, így adja magát hogy sétálni, kerékpározni is lehessen rajta. Én egy alagútban nem szívesen sétálnék, és nem is olyan szép mint ez. Szóval szerintem ez praktikus és jó döntés volt.

Fikalnyik Eugén 2009.12.21. 18:46:28

Azért a Megyeri-hidat ide keverni elég bátor dolog. Gondolom a franciák nem abból építik a hídjukat, hogy nem fizetik ki az alvállakozókat...

gramercy 2010.01.02. 21:22:06

mér kell a franciákon sipákolni, savanyú a szőlő?

imádom hogy van vér a pucájukban megépíteni a világ legmagasabb hídját, hogy nem sajnálják a lóvét a sóher németekkel vagy osztrákokkal ellentétben a 360-as pályára meg hogy szarnak az eu-ra és továbbra is megeszik a borban fullasztott verebet és tömik a libát

vive la france!