Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró
  • Albu: Az a villamosmegálló… az megér egy pofont! A tervezés a szakma csúcsa… na persze! (Dolgoztam ben... (2014.06.25. 12:28) Hogyan készült a Fővám téri aluljáró?

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Hogyan készült a Fővám téri aluljáró?

2009.11.03. 07:54 Fricy

A 4-es metróvonal építésének keretében a Fővám téren új aluljáró épült. A régi műtárgy teljes elbontása után egy olyan összetett aluljáró épült, amely egyszerre szolgálja ki majd a 4-es metró itteni állomását és a 2-es villamost.

A 2-es és 2A járat régi megállója igen sötét és korszerűtlen volt.

Az aluljárót 2007 júniusában zárták le. 2008 elején bontották el a felszínen a villamosvágányokat.

 Majd a régi aluljárót.

 

Először az északi részét építették meg.

 

Majd a délit.

 

2009 nyarán kezdték el az aluljáróban és az alagútban az új villamospálya építését.

 

2009. október 31-én adták át az új, tágas aluljárót.

 

 

 Szép lett az új aluljáró, főleg a régit figyelembe véve. Az akadálymentesítést részben megoldották a liftek beépítésével. Sajnos azonban a megállók peronjai még a régi szabályokat figyelembe véve, alacsony magassággal épült meg. A vakvezető sávok azonban teljesen hiányoznak, bár ez még utólag megoldható.
Az aluljárót éjjel leereszthető rolóval zárják le. Kamerákat is elhelyeztek és nappal biztonsági őrök is vigyáznak a rendre. Így remélhetőleg sokáig jó állapotban marad. Ennek talán azért is nagyobb a valószínűsége, mivel a Bocskai úti és a Móricz Zsigmond körtéri aluljáróval szemben ez már az első naptól kezdve élettel teli a villamosmegálló miatt.

 Aki kíváncsi az építkezés részleteire, még több képpel, az kattintson ide.

21 komment

Címkék: budapest közlekedés metró építészet villamos alapozás 4 es metró rakpart alagút résfal közúti vasút

A bejegyzés trackback címe:

http://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr671491128

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

pötyi75 2009.11.03. 09:00:23

nagyon tetszik az új állomás világítása, esetleg arról is érdemes egy képet betenni.

Radio Free Aberrania · http://radiofa.blog.hu/ 2009.11.03. 10:33:33

uhh, azért az a fali csempe valami retró-vizelde hangulatú :) az meg külön előny, hogy három év múlva szétverik és új peront építenek. de ettől még magasan ver a létesítmény bármi más megállót, a képek alapján. a világítás tényleg ötletes.

Fricy · http://epitos.blog.hu 2009.11.03. 11:31:58

@Radio Free Aberrania:
Annyira nem rossz, bár nekem sem tetszett első látásra. De a Keletinél lévő Tesco-gazdaságos csempénél sokkal jobb.

Radio Free Aberrania · http://radiofa.blog.hu/ 2009.11.03. 11:58:23

igen, azt már volt alkalmam élőben is "élvezni".
lehet, hogy élőben ez is jobb.

retax 2009.11.03. 13:23:24

Miért nincsenek padok?
Hihi, vicces, hogy betették a föld alá is a villamosmegálló táblát. :)

Zsámboki Miklós · http://solaitid.tumblr.com 2009.11.03. 14:11:26

@retax: különben honnan tudná a vezető, hogy hol kell megállni?

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.11.04. 10:51:17

Észrevételeim:
+ tágas, fényes, jó hangulatú, nem lehet a régivel egy (l/n)apon említeni.
+ megközelíthetősége sokat javult, nincs föl-le-föl lépcsőzés. (Elsőre meghökkentő a föld alatti "gyalogátkelő", de belátható, nem veszélyes)
- a déli irányban borzasztó szűk helyen kell várakozni
- alacsony peron (ahogy Fricy is írta)
- csúszik a kő, mint a takony
- pont a legfontosabb v47-49 irányba nincs mozgólépcső. Oké, hogy helyhiány, de akkor is hiányzik...

retax 2009.11.04. 12:57:00

@solaitid: a HÉV-vezető honnan tudja?

nyocker · http://kritikustomeg.blog.hu 2009.11.07. 22:54:54

Fricy, legalább egyszer kopipészteld be wordbe az új bejegyzés szövegét, és amit aláhúz pirossal meg zölddel, azt gondold át lécci! Tök jók a posztok, de nyelvileg mindig hagynak "némi" kifogásolnivalót maguk után.
"nyrán", egyszer "figyelembevéve" köv. sorban "figyelembe véve", "magasággal" "elhellyeztek", és ezek csak az elgépelések, a stilisztikai problémákat nem is említem.
meg ne bántódj, ez nem fikakomment, de vedd figyelembe, hogy a blog alapvetően írásos műfaj (lásd webnapló), vagyis rendesen meg kell fogalmazni a mégoly rövid posztokat is ahhoz, hogy igazán jók legyenek.
köszi, további jó munkát,

ny.

Káposztakukac 2009.11.19. 11:45:20

én sem értem, hogy miért ilyen alacsony padlóval építették meg. belátható, hogy néhány éven belül úgyis új villamosok fognak ott futni.

Kuruttya 2009.11.19. 11:55:56

Azért a before/after képek elég megdöbbentőek. Balkán vs. világváros. Egyébként a déli irány peronja csak a hatalmas térben tűnik olyan keskenynek, villamosmegállónak tökéletesen elég. Szerintem (a vakvezető sávok hiányát leszámítva) a lehető legjobb megoldás született.

Pályaelhagyó autóversenyző 2009.11.19. 12:00:11

akkor az is belathato, hogy az majd alacsonypadlos lesz...

amugy jopar ev lesz az, jelenleg fontosabb lenne az 1-es tripla tatrait es mondjuk a 61-es duplait ujra cserelni, mint ezt a kirakatvillamost fejleszteni

záporjózsi 2009.11.20. 18:05:19

@Attus Germanicus: ...és 2 van: (3 és 6 kocsi) :P

záporjózsi 2009.11.20. 18:06:25

@Káposztakukac: Nem biztos, hogy néhány éven belül. Viszont jó kérdés, hogy egy városon/rendszeren belül változó lehet-e a padlómagasság?

Rocko- 2009.11.21. 21:22:48

Einsteint kérjük vissza.

ZBR 2009.12.07. 23:18:49

A déli irány megállója, ha szűknek nem is szűk, de rövid... Ki tudja, lehet, hogy egyszer picit hosszabb villamos jár majd itt...

záporjózsi 2009.12.10. 19:54:14

@ZBR: Ez egyértelműen gonosz feltételezés! A BKV garantáltan 27 méteres, 300 mm padlószintű, 2300 mm szélességű járműveket fog a 2-es vonalra venni, ha a fene fenét eszik is! Nehogy már máshol is járhasson, nagyobb legyen a befogadóképessége vagy egyszerűen csak hálózatba szervezhető legyen! Aki mást mond, az a Nép ellensége! ;)

Albu 2014.06.25. 12:28:11

Az a villamosmegálló… az megér egy pofont!

A tervezés a szakma csúcsa… na persze! (Dolgoztam benne, rég volt ennyi gyökérrel dolgom.)