Az elmúlt hetekben több érdekes hír is napvilágra került a nagysebességű vasutak világából. Lássuk, miről is szólnak ezek a hírek!
TGV Sud-Est vonat Toulouse-ban
A francia SNCF vasúti társaság október 6-án kötött szerződést a Compin Group-pal, aminek értelmében ez a cég fogja elvégezni a TGV Sud-Est vonalon közlekedő vonatok belső átalakítását. A szerződés 60 szerelvényről szól, melyek 2 vonófejből és 8 személykocsiból állnak. Opcionálisan további 47 szerelvény átalakítása is szerepel a megállapodásban. A munkálatokra 2011 és 2015 között kerül sor és várhatóan 90 millió €-ba fog kerülni a mintegy 42 ezer ülés és 25 ezer m2 belső kárpit lecserelése.
Az új orosz nagysebességű vasúti szerelvény
Az orosz RZD államvasúti társaság és a kínai Vasúti Minisztérium október 13-án megállapodást kötött arról, hogy a jövőben együttműködnek az orosz nagysebességű vasúti hálózat fejlesztésébel. Ez egyrészt a meglévő vasúti pályák sebességnövelését célzó beruházásokról, másrészt kifejezetten a nagysebességű járatok közlekedésére alkalmas új nyomvonalak építéséről szól. Oroszország célja, hogy 2030-ra 10 800 km-nyi pályát tegyenek alkalmassá a nagysebességű üzemre. Az új vágányok 350 km/h tervezési sebsségre lesznek méretezve, mígy a meglévőeket minimálisan 160 km/h-ra alakítanák át. Utóbbiból leszűrhető azért, hogy itt részben kampányfogásról is szó van, hiszen ez a sebesség közel sem nevezhető ma már nagynak a vasutak viágában.
A spanyol nagysebességú vasúti hálózat
Spanyolországban szintén október 6-án adott ki egy közleményt a közlekedés fejlesztésért felelős államtitkár, miszerint jövőre rekordösszeget, 20 milliárd €-t fognak költeni a vasúti hálózatuk fejlesztésére, amiből 8,9 milliárdot kifejezetten a nagysebességű vasutakra költenek. 2010-ben nyitják meg a Madrid - Cuenca - Valencia vonalat. Valencia főpályaudvara alatt lesz a nagysebességű vasút állomása, amit egy új észak-déli vasúti alagúton lehet majd elérni. A földalatti állomáson két normálnyomtávú és négy 1 668 mm-es, szélesnyomtávú vágányt fektetnek le.