AZ USA fővárosában, Washingtonban a közforgalmú metró mellett létezik még egy hálózat. Ez azonban nem áll a nyílvánosság rendelkezésére, kizárólag a kormány és a képviselőház tagjai használhatják.
Az 1993-ban forgalomba állított jármű
A Capitol Subway System néven ismert hálózat 3 vonalból áll. Kettő a Capitoliumtól északra fut, egy pedig tőle délkeletre. A térképen délynugatra jelzett pontvonal egy gyalogos folyosó. A földalatti vasút révén gyorsan és biztonságosan tudnak a képviselők eljutni a szenátus három különálló épületéhez.
A hálózat idén száz éves, bár először még egy trolikra tekinthető busz haladt az alagutakban. Ezeket 1912-ben cserélték le monorail rendszerű járművekre, melyek felsővezetékről vételezték a meghajtáshoz szükséges energiát. 1960-ben szereztek be új járműveket, melyek a mai napig közlekednek a Russel irodaház és a Capitolium közötti vonalon. Itt két jármű halad a pályán, melyeket külön személyzet vezet.
Az 1960-ban beszerzett jármű még ma is közlekedik
Ekkor szélesítették ki a meglévő alagutat, hogy a Dirksen és Hart nevű irodaépületet is kiszolgálhassák. A két vonal itt egymástól elválasztva fut, a kettő között egy gyalogos folyosó helyezkedik el.
Az északi alagút egy szakasza
A Dirksen és Hart irodaépülethez vezető földalattin 1993-ban végeztek felújítást. A felsővezetéket megszüntették és alsóvezetékes pályát építettek a járműveknek, mely leginkább talán a VAL-rendszerre hasonlít. Az új vonatok már tényleg hasonlítanak egy klasszikus metróra. Teljesen automata vezérlést kaptak, ami a peronokon lévő ajtókat is üzemelteti. A pálya kétvágányú, hurokban végződik. A járművek a hurokban és ingázó módban is képesek közlekedni.
A képek a www.clouse.org/capitol1.html oldalról származnak.