Az elmúlt években óriási népszerűségre tettek szert az európai piacon a korszerű elővárosi vasúti járművek, melyek számunkra sem ismeretlenek. Több nagy gyártó termékei is futnak a magyar síneken: Siemens Desiro, Bomberdier Talent és a legnagyobb darabszámú Stadler Flirt. Ezen kívül még van néhány cég, amely szintén foglalkozik hasonló járművek gyártásával. És most a horvát Koncar az alacsonypadlós villamosai után az elővárosi vasúti közlekedés piacán is szeretne egy részt kihasítani.
A vonat látványterve
Szeptember 28-án mutatták be Zágrábban a prototípusát annak a járműnek, melyet a boszniai vasúttársaság, a ZFBH rendelt. A 75 méter hosszú, négy modulból álló vonat 160 km/h-val képes közlekedni. Ez a változat két osztállyal lett kialakítva: az első osztályon 24 darab ülés található 1+2 elrendezéssel, míg a másodosztályon 2+2 üléslerendezéssel összesen 152 utasnak van hely. Büfé is található a vonaton. A padlómagasság 600 mm-es. Három egységet lehet egy szerelvénnyé összecsatolni. A prototípus jármű ára 5,3 millió € volt.
A prototípus
A megrendelő igényétől függően az elővárosi vonatokra inkább jellemző kialakítással is elkészülhet a jármű. Így akár 500 utast is szállíthat. Nem titkoltan a zágrábi elővárosi vasúti közlekedés modernizálására gondoltak. A gyártó reményei szerint a vonat kelendő lehet a balkáni országok vasúttársaságai számára.
Az 1. osztáy utastere
Az első kép a www.koncar-kev.hr oldalró, a másik kettő a www.skyscrapercity.com oldalról származik.