Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • David a barátságos. ^.^: @Dr Milton: hát szerinted mikor jön el a nemsokára? (2022.09.24. 22:31) Szélesedik az Andor utca
  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

99 villamos

2009.09.02. 19:28 Fricy

Már közel egy éve lehetett tudni, hogy Berlin új villamosokat fog rendelni a Bombardiertől, azonban a szerződést csak most, szeptember 1-jén írták alá. Ennek értelmében az új Flexity Berlin típusú járművekből összesen 99 darab fog érkezni a német fővárosba.

A járművet először a tavalyi InnoTrans kiállításon mutatta be a Bombardier. Közben a prototípus az Alexanderplatz körüli hurokban futotta köreit, hogy bemutatkozzon a berlinieknek.

A 99 darab járműből álló flotta három féle típusból áll össze: 40 darab 40 méteres és 24 darab 30,8 méteres egyirányú, egyoldali ajtós ill. 35 darab 30,8 méteres kétirányú, kétoldali ajtós villamosból. A hosszabbak az M4 és M8 viszonylatokon fognak közlekedni, míg a többi a jelenleg még forgalomban lévő, az 1990-es évek közepén 237 felújított Tátrát fogja felváltani.

A megrendelés összértéke 305,3 millió euró. Az első járművek 2011 májusában, még az utolsó várhatóan 2017-ben fog érkezni. A szerződés tartalmaz egy 33 darabos opciót is, amit lehet, hogy már a következő évben lehívnak. Eredetileg egyébként 140 új járművet szerettek volna vásárolni, azonban pénzügyi okok miatt lecsökkentették a keretet. A jelenleg is futó GT6-os villamosok mellett az új Flexity Berlin villamosok révén a teljes járműállomány 100%-ban alacsonypadlós járművekből fog állni.

Végül egy videóm a járműről:
 

A képek saját készítésúek

5 komment · 1 trackback

Címkék: közlekedés berlin villamos bombardier közúti vasút

A bejegyzés trackback címe:

https://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr881356017

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Előny a hazai pálya tényleg? 2009.09.03. 09:37:47

Van abban valami báj, ahogy az egységes európai piacon az egyes tagállamok sorra érik el ilyen-olyan úton-módon, hogy saját gyártású termékeik landoljanak saját piacukon más tagállamok árui helyett. Nincs ez másképp a villamosbeszerzéseknél sem, a fran...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

spag · http://railzone.nl 2009.09.03. 06:44:44

Azért remélem, 2-3 év múlva a 210 darabos opció többi darabját is lehívják.

Kicsit álságos, hogy nincs pénz, mivel összehasonlításképpen a környezetvédelemnek csúfolt roncsautóprogram (melyben terepjárókat vettek, a "roncsokat" pedit eladták kelet-európának) 5 milliárd euróba került.

Fricy · http://epitos.blog.hu 2009.09.03. 08:46:02

@spag:
A BVG Berlin tulajdonában van és mint az ismert az U55 kapcsán is, nagyon rossz anyagi helyzetben van a város.
A roncsautó program pedig állami forrásból ment.

Attus Germanicus · http://attus.hu 2009.09.03. 10:44:10

@spag: Németország szövetségi berendezkedésű állam, az egyes tartományok önállóan gazdálkodnak. Berlin önnálló tartományként működik. A helyi és helyközi közlekedés finanszírozása tartományi feladat Németországban.
Az újraegyesítés óriási költségekkel járt, aminek elég nagy részét a városnak ill. tartománynak saját forrásból kellett finanszíroznia, emiatt nagyon el van adósodva. A szövetségi állam eladósodottsága még most, a válságban kidobott eurótízmilliárdok után is sokkal kisebb, arányaiban, mint Berliné.

Attus Germanicus · http://attus.hu 2009.09.03. 10:48:28

Kieg.: A 3,5 milliós Berlin adóssága 61 milliárd euró.
süti beállítások módosítása