Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Friedl Bútormanufaktúra

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró
  • Albu: Az a villamosmegálló… az megér egy pofont! A tervezés a szakma csúcsa… na persze! (Dolgoztam ben... (2014.06.25. 12:28) Hogyan készült a Fővám téri aluljáró?

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Metróépítés a Duna két partján

2009.08.18. 08:34 Fricy

A 4-es metró két fúrópajzsa már elhagyta Budát és mindkettő a Fővám téri állomás dobozszerkezetében áll. Eközben zajlik a kiszolgáló telep átköltöztetése Kelenföldről a Műegyetem rakpartra és lassan a Fővám tér is kezdi elnyerni végsó képét. Lássuk, hogyan is történik mindez!

A Fővám téren az új, középperonos villamosmegállóból lépcső vezet le az új aluljáróba. A többmilliárdos költségbe tényleg csak ilyen gagyi burkolatra és igénytelen korlátra futotta?

A megállóban az új formavilágú esőbeállók megtartották legnagyobb hátrányukat: továbbra is üvegből van a tető is. Ez nyáron nem nyújt menedéket a Naptól.

Széles lépcső és mozgólépcső vezet le az új aluljáróba a még felújítás előtt álló park felől.

A mozgólépcső közelebbről. A háttérben az egyik lift felszíni épülete látható, ami a felszín és az aluljárószint között áll majd a rászorulók rendelkezésére.

A Fővám téren az új aluljáróban már lefektették a 2-es villamos pályáját és épül a megálló peronja is.

A rakpart felé már kész az új RAFS pálya, csak még nincs bekötve a meglévő nagypaneles szakaszhoz.

Most ugorjunk át a Duna túloldalára!

Mint ahogy a bevezetőben említettem, Kelenföldről áttelepítik a tbm-ek (fúrópajzsok) kiszolgáló telepét. A képen az Etele téri bontás látható.

Már épülnek a portáldaruk a Műegyetem rakparton és ide helyezték át Kelenföldről a piros-fehér MD-600-as toronydarut is. A sárga Liebherr toronydaru a lejtakna építését segíti.

Itt építik a metróállomás mozgólépcsőinek lejtaknáját.

14 komment

Címkék: budapest közlekedés metró építészet 4 es metró kelenföld rakpart alagút tbm résfal rafs

A bejegyzés trackback címe:

http://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr571316316

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

mestska · http://cities.blog.hu 2009.08.18. 08:48:56

mit jelent az, hogy MD-600-as toronydaru?

Fricy · http://epitos.blog.hu 2009.08.18. 08:50:07

@mestska:
Ez a toronydaru márkája és típusa. Mint egy járműgyártó esetén.

Infós 2009.08.18. 09:17:54

"Széles lépcső és mozgólépcső vezet le (...)"
Egy lépcső lesz lefelé, amikor felfelé nem vezet? Vagy ez a mozgólépcső felfelé fog járni?

("Nagy széles márványlépcső, egy ami felvisz, és még egy, mert lefele is kell... És kell még egy, hogy bámulják csupán..." - azt hiszem, utóbbi már megvan. :( )

Fricy · http://epitos.blog.hu 2009.08.18. 09:33:34

@Infós:
Igen, így valóban félreérthető. Ez felfelé fog járni, mert már akkora a szintkülönbség, hogy kell. Mint a Batyin. A Közgáz felé is lesz ugyanilyen kialakítás.

Von Teese 2009.08.18. 11:22:10

Furi, nekem tetszik ez a burkolat. De mindenki más.

Arra van infód, mikor lesz kész az aluljáró?

Hadess 2009.08.18. 16:21:12

Nem tudja valaki veletlenul mikortol jar megint vegig a 2es villamos?

Woli 2009.08.19. 12:54:18

Egész pontosan: Potain MD-600 (Potain a márka, MD-600 a típus). :)

Rocko- 2009.08.21. 13:48:11

"A rakpart felé már kész az új RAFS pálya, csak még nincs bekötve a meglévő nagypaneles szakaszhoz."
őő, a kettő nem ugyanaz?

Fricy · http://epitos.blog.hu 2009.08.21. 14:08:48

Nem. A RAFS az a pályaszerkezet, ami szerint épült a Nagykörút, Batók Béla út, stb. Nagypanel volt régen a Kiskörúton, van most is a Szent Gellért rakparton és a cikkben említett pesti felső rakpart érintett szakaszán is.

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2009.08.22. 12:52:54

Az Poclain és nem Potain,ugye?

virág elvtárs 2009.08.24. 12:55:59

Azért ilyen igénytelen a megálló kivitelezése,mivel a haveroknak meg a pártnak is kell valamiből élni...