Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Friedl Bútormanufaktúra

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró
  • Albu: Az a villamosmegálló… az megér egy pofont! A tervezés a szakma csúcsa… na persze! (Dolgoztam ben... (2014.06.25. 12:28) Hogyan készült a Fővám téri aluljáró?

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Kelenföldi helyzetkép

2009.07.21. 07:39 Fricy

Korábban már beszámoltam róla, hogy 2009 áprilisa óta zajlik a 4-es metró "Kelenföldi pályaudvar" nevű állomásának építése, ami jelentősen befolyásolja a vasútállomás működését is. A kivitelezés miatt lezárták a 3., a 4., az 5. és a 6. vágányokat. Ezidő alatt megújulnak a vasútállomás A és B peronjai is. Nézzük mi is történt azóta.

A munkaterületet csak a működő vágányok keresztezésével lehetett volna elérni, amit ugye a vonatforgalom fenntarása miatt nem jöhetett szóba. Így az összes munkagépet, építési anyagot és bontási törmeléket vasúton juttatják el a területre. Itt éppen a résfalazó gép és egy lánctalpas daru érkezett.

 Az új peronhoz már részben elkészült az újonnan épülő aluljáró lejárata is, de azokat még nem éehet használni. 

 De a paraván mögött azért folyik a munka. A képen a későbbi mozgőlépcső lejtaknája látható. 

A résfalazás során kitermelt földet egy teherautóra pakolták...

 ... ami néhány méter megtétele után ki is ürítette a billencsét. Ezután egy markológép tette fel a vasúti kocsikra a földet.

A résfalazás után megkezdték a további munkálatokhoz szükséges előkészületeket. A résfalak tetejét szétverték, hogy a hozzá kapcsolódó szerkezetekhez el tudják készíteni a vasbeton vasalását.

Ezután a vasúti kocsik előtt látható vasbeton fal épült meg, majd a zárófödém vasalását helyezték el.

A peron és az aluljáró találkozásánál a zárófödém át lesz törve és itt ferde lesz az aluljáró plafonja.

Egy kisebb daruval emelik helyükre a vasalatokat, a zsalutáblákat illetev ezzel mozgatják a betonpumpa csövét is. A betont egyébként Őrmező felöl, a meglévő aluljárón keresztül pumpálják az építési területre.

1 komment

Címkék: közlekedés metró vasút építészet 4 es metró kelenföld vasútállomás résfal

A bejegyzés trackback címe:

http://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr751254995

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

pan77 2009.07.29. 14:03:45

Már csak a látványtervek maradtak ki:-)
arch-tv.hu/archtv/drupal/?q=node/664

De valóban nagyon lassan történik valami... és az építési terület... na hagyjuk...