Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Friedl Bútormanufaktúra

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró
  • Albu: Az a villamosmegálló… az megér egy pofont! A tervezés a szakma csúcsa… na persze! (Dolgoztam ben... (2014.06.25. 12:28) Hogyan készült a Fővám téri aluljáró?

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Ismét lezárták a Műegyetem rakpartot

2009.05.26. 07:28 Fricy

2009. május 18-án újra elindult az alagútépítés a 4-es metró kivitelezésén. A budai oldalon elkészült mindkét párhuzamos alagút, így most Pest felé haladnak tovább a fúrással.

 

Kelenföldröl áttelepítik a portáldarukat

Ennek köszönhetően a pajzsok kiszolgálása Kelenföld helyett a Műegyetem rakpartra kerül át. Emiatt azonban május 24-én ismét lezárták a Műegyetem rakpartot a Szent Gellért tér és a Műegyetem K épülete között. Ez már a harmadik lezárás ezen a helyszínen. Először 2006 májusában tiltották ki a forgalmat az érintett szakaszon: ekkor kezdték meg a Szent Gellért téri állomás résfalainak kialakítását. Miután ezzel végeztek és a zárófödém is elkészült, 2x1 sávon ismét birtokukba vehették az autósok a rakpartot.

A Szent Gellért téri metróállomás rásfalainak építése 2006 novemberében

2008 nyarán az alsó rakparttal egyszerre zárták le a Műegyetem rakpartot. Ekkor készítették el a metróállomás mozgólépcsőinek kialakításához szükséges lejtakna résfalait. De mivel augusztus 20-át szent tehénként kezelték, a résfalak elkészülte után a kivitelezőknek le kellett vonulniuk a munkaterületről. Helyreállították ugyan a felszínt, de nem tudták megépíteni a további szerkezeti elemeket.

2008 nyarán készültek el a mozgólépcső lejtakna résfalai

Emiatt és a pajzs kiszolgálása miatt most várhatóan másfél évig ismét lehetetlen lesz a budai felső rakparton végighaladni. A tavaly félbemaradt építkezés folytatódhat. Most befejezik a mozsgőlépcső lejtaknáját és megépítik az egyetem CH épülete előtti felszín alatti fogadóteret, ahova megérkeznek majd a mozgőlépcsők az állomás felől. Erről a fogadótérről lépcsőkön lehet majd a Szent Gellért téren lévő kis parkba feljutni. Az akadálymentesítés nem itt lesz megoldva. A rászorulók részére a Duna part felől, az egyetem kerítésénél lesz egy lift elhelyezve. Ezzel a rakpart felőli második kijárat fogadószintje lesz elérhető, majd egy másik lifttel lehet a peronszintre eljutni. (Metszetek letölthetőek itt.)

A galériaszintre érkező, háttérben látható mozgólépcső lejtaknáját építik majd most (Forrás: www.metro4.hu)

 

Itt lesz majd a mozgólépcső

A Pest felől kitermelt talajt az erdeti tervekkel ellentétben nem hajóval szállítják el, hanem teherautókkal. Ez a DBR szerint max. 5 kamiont jelent óránként, de mivel 24 órás munkavégzés lesz, ez az egész napra vonatkozik. Ezen kívül a tübingelemeket is ide kell majd szállítani, nem Kelenföldre. Ez további teherautó többletet jelent a környéken.

Mivel várhatóan néhány hónapon belül a teljes alagútfúráshoz kapcsolódó kiszolgáló infrastruktúra átkerül a Szent Gellért térre, megkezdődhet a metróépítés következő folyamata. Fokozatosan elindulhat a vágányok fektetése az elkészült alagutakban és a budai állomások belső építési munkái is zavatalanul folytatódhatnak.

A külön nem jelölt fotók saját készítésűek.

5 komment

Címkék: 4 es metró

A bejegyzés trackback címe:

http://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr691141542

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

nemeza 2009.06.02. 22:20:25

Miért nem hajóval viszik el a kitermelt földet? Annyival többe kerülne? Bonyolultabb? Az uszály bezavarna a hajóforgalomnak, de szerintem nem vészesen, a teherautók meg szétrázzák és telepöfékelik a várost :(

Fricy · http://epitos.blog.hu 2009.06.03. 11:58:55

@nemeza:
Ez egy jó kérdés. Eredetileg így akarták, aztán mégis maradtak a teherautók mellett. Mintha az rémlene, hogy a DBR túl drágának találta az ideiglenes ponton kialakítását. Valami futószalagszerű szállítóeszközt is kellett volna építeni, hogy a portáldaruk által kiemelt csillékről származó talajt az uszályokra juttassák.

nemeza 2009.06.05. 11:31:48

@Fricy: Tegnap előtt viszont láttam a Szt.Gellért téren egy uszályt az építkezés mellett, földdel rajta.

Fricy · http://epitos.blog.hu 2009.06.07. 21:10:27

@nemeza:
Nekem is feltűnt, le is fotóztam. Szerintem biztonsági okoból áll ott. Ugye most fúrnak a Duna alatt.

spag · http://railzone.nl 2009.07.05. 13:17:56

Rég jártam arra (nem is bánom :) ) de azért az pofátlan "lezárás" volt, amikor a rakparton volt két sáv, mellette pedig egy gyalosan behajtani tilos, egy 20+ ezres egyetem főbejáratához.