Egy hónapos tesztüzem után, május 2-án Abdelaziz Bouteflika elnök felavatta Algír elővárosi vasútját.
Flirtök Algírben (Forrás: www.skyscrapercity.com)
A vonal a fővárostól 54 km-re, keletre fekvő Thénia városától a nyugatra 68 km-re elhelyezkedő El Affroun városáig vezet. A vasútvonal villamosítása két részben zajlott: a keleti szakasz 2008 novemberében készült el, míg a nyugati idén áprilisban. A 89 millió €-ba kerülő beruházásról még 2004 augusztusában született döntés. A munkálatokat az Alstom, a helyi Baticim cég végezte az SNTF, az algériai állami vasút Infrarail nevű vállalata megbízásából. A projekt keretében megújult 350 vágánykm-nyi pálya, több állomás és korszerű biztosító-berendezéseket és telekommunikációs hálózatot is létrehoztak.
Az algériai Flirt belső tere
Az elővárosi vasútvonalakon a Stadler nálunk is jól ismert Flirt típusú motorvonatai közlekednek. A mintegy 600 millió svájci frank értékű járműszállítási tendert 2006-ban nyerte el a svájci cég. Összesen 64 darab négyrészes vonatot rendeltek, melyből 22 darabot már leszállítottak, míg a többit 2010 végéig kell leszállítani. A Stadler 10 évig fogja üzemeltetni a vonatokat. Ahogyan az a képeken is látható, a magyar Flirtöktől eltérően több állóhely lett kialakítva és az inkább városi járművekre jellemző módon több kapaszkodót helyeztek el.
Videó a jármű belsejéről
A külön nem jelölt fotók saját készítésűek.