Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Friedl Bútormanufaktúra

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró
  • Albu: Az a villamosmegálló… az megér egy pofont! A tervezés a szakma csúcsa… na persze! (Dolgoztam ben... (2014.06.25. 12:28) Hogyan készült a Fővám téri aluljáró?

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Kelenföldi változások

2009.04.07. 07:57 Fricy

Április 1-je óta ismét megváltozott a vonatok közlekedési rendje a Kelenföldi vasútállomáson. A 4-es metró építéséhez kpacsolódó munkálatok miatt teljesen lezárták az A peront, a B-t pedig csak részlegesen lehet igénybe venni. Nem használhatják a vonatok a 3-as, 4-es, 5-ös és 6-os vágányokat.

Bontási munkálatok az A és B peronokon

A 30a és a 40a vonalakon, azaz a Martonvásár-Székesfehérvár és a Pusztaszabolcs-Dunaújváros felé közlekedő szerelvények a még 2008-ban elkészült új, A1 jelű peront ölelő 1-es és 2-es vágányon át járnak. A Tatabánya-Komárom-Győr felé közlekedő vonatok pedig a szintén új C peron melletti 7-es és 10-es vágányokat használják.

Ideiglenes híd vezet az épülő metróállomás felett az A1 peronhoz

A két új peront nem lehet közvetlenül megközelíteni a meglévő gyalogos aluljáróból. Az 1-es, 2-es vágány melletti A1 peront az aluljáróba vezető lépcső mellett lehet elérni egy ideiglenes járdán, amihez keresztezni kell az 1-es vágányt is. Érdekességképpen megemlíthető, hogy az épülő metróállomás fölötti ideiglenes szerkezeten is végig kell sétálni. Ez kicsit messzebb van a meglévő peronokhoz képest. Később közvetlen kapcsolata lesz az új gyalogos aluljáróhoz is (lépcső, mozgólépcső és lift is készül), mely végighalad a metróállomás fölött.

Az új A1 peron az 1-es és 2-es vágányok között

Elsődleges feladata az elővárosi vonatok kiszolgálása lesz. Emiatt lett ilyen széles. Részben perontetőt is kapott, ez azonban egy szakaszon középen nem lett lefedve, számomra érthetetlen módon. Ez nem jelentett volna túl nagy többletköltséget az egész beruházáshoz képest. Korszerű audiovizuális utastájékoztatókat is felszereltek és néhány pad is a várakozó utasok rendelkezésére áll.

Szintben lehet beszállni a motorvonatokba

A peron magassága sk+55 cm (sk = sínkoronaszint, azaz a sín felső síkja), így egy szintben lehet beszállni a Flirtökbe, de a régi vasúti kocsikba is könnyebb fellépni.

Az új C peron a 7-es és 10-es vágányok között

A C peron az elbontott 9-es vágány és már az átépítés előtt sem létező 8-as vágány helyén épült. Az új, sk+55 cm magas peron a szintén új 7-es vágányt és a meglévő 10-es vágányt szolgálja ki. Itt is készült perontető, mely formája hasonló a meglévőkhöz. Korszerű audiovizuális utastájékozatató itt is van.

Kettős vágánykapcsolat

A peron hossza rövidebb a többihez képest, mivel az állomás bejárati oldalán, azaz a Déli pu. felőli oldalon egy kettős vágánykapcsolatot alakítottak ki a 7-es és 10-es vágányok között. Ez lehetővé teszi a két vágány megközelítését a Déli pu. és Ferencváros felől is. A vágánytengelytávolság miatt ez azonban a szokásosnál nagyobb területet vesz igénybe.

A C peront egy ideiglenes faszerkezeten keresztül lehet elérni a B peron felől

7-es és 10-es vágányokat a meglvéő gyalogos aluljárón keresztül lehet elérni a B peronon kialakított ideiglenes fa védőtető alatt. Eközben a 6-os vágányt is kereszteznük kell az utasoknak, ezen azonban nem járnak most vonatok.

A C peronon is padok és korszerű utastájékoztatás várja az utasokat

És hogy minderre miért is volt szükség? A korábbi ütemek alatt történt munkálatokhoz hasonlóan a 4-es metró Kelenföldi pályaudvar nevű megállójának újabb részének építése zajlik majd. A peronok és a perontető elbontása után készítik el a metróállomás résfalait, majd a zárófödémet.

Itt lesz majd a mozgólépcsős lejárat az új gyalogos aluljáróhoz és az alatta elhelyezkedő metróállomáshoz

Ezután visszaépítik a vágányokat és korszerűsítik a peronokat, majd a vasútforgalom zavarása nélkül folytatódhat az állomás építése a milánói módszer szerint. Vagyis az elkészült födém alól kibányásszák a talajt és így alakítják ki a metróállomás belső terét.

12 komment

Címkék: 4 es metró kelenföld vasútállomás flirt résfal

A bejegyzés trackback címe:

http://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr731048292

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

1116001 2009.04.07. 14:39:53

Először is gratula a blogodhoz, érdekes nagyon! Fel is iratkoztam az RSS-re:)

Esetleg nem vagy birtokában olyan információknak, hogy milyen lesz az új aluljáró?:) ÉS a régivel, valamint az állomásépülettel mi lesz?
Mert én olyat hallottam, hogy befalazzák, elbontják őket.

mestska · http://cities.blog.hu 2009.04.07. 15:57:25

@1116001:

"hogy milyen lesz az új aluljáró?"

és milyen lesz a megnyítás után egy évvel?....

mikulas 2009.04.07. 16:13:44

hát igen, az aluljáró és az állomás épületét is rendesen át kéne építeni/alakítani, illetve felújítani, mert az gyalázat. Azért jó látni, hogy valaminek az építésével, ha lassacskán is, de haladnak

Fricy · http://epitos.blog.hu 2009.04.07. 20:19:24

@1116001:
Az új aluljáróból lehet majd a metrót is elérni az Etele tér és Őrmező felől is mozgőlépcsőkön ill. liftekkel. Az aluljáró szélesebb lesz a mostaninál, lényegében a metróállomással megegyező széles lesz. A régi aluljárónak ezek után sok értelme nem lesz, valószínű nem véletlenül nem épült lépcső a C peronhoz. Én is hallottam olyasmiről, hogy közműalagútként megmarad. Az állomásépület elvileg védettséget élvez, valószínű valamilyen kultúrális funkciót kaphat majd a későbbiekben. Ötletpályázat volt a környék rendezéséről, mely tartalmazta tudtommal új felvételi épület kialakítását is. De semmi konkrétumot nem tudok arról, hogy ebből bármi is meg fog valósulni.

Fricy · http://epitos.blog.hu 2009.04.07. 20:20:38

@mikulas:
Valóban laasan megy a felújítás, de mivel folyamatos vonatközlekedést kell biztosítani az állomás területén, ezért csak ilyen alaposan megtervezett ütemterv szerint lehet a munkálatokat elvégezni.

1116001 2009.04.07. 21:24:21

@Fricy:
Én az összes funkciót (pl: pénztár, büfé, bolt) levinném az új aluljáróba. Persze normálisan kialakítva (mint nyugaton). A régi aluljáróban lévő boltokat semmi esetre sem!! És alkalmaznék őröket, hogy a hajléktalanok és egyébb gyanús alakok ne melegedőnek használják.

Fricy · http://epitos.blog.hu 2009.04.07. 21:55:30

@1116001:
Azok a "boltoknak" nevezett izék a mostani aluljáróban ráadsául még a kapacitást is csökkentik, mert kevesebb ember tud egyszerre kij- bejárni.

Sadia · http://sadia-mintti.blog.hu/ 2009.04.08. 22:17:29

Meg kell, hogy mondjam, hogy az állomások egész "fejlettnek" néznek ki.

Csak kérdés, mindig számomra, hogy mi lesz ha délit megszüntetik? Mi lesz ha egyszer a vasút föld alá kerül? (pl. M4 kiváló lett volna egy Keleti-Kelenföld vasúti folyósora, vagy ott van a Nyugati-Kelenföld is ( + Kelenföld-Keleti-Örs-Csömör/Gödöllő))

A mai kelenföldi szerintem túl nagy szeletet vág ki, s megnehezíti a kapcsolatot a Budaörsi úttal is, emellett szerintem az a tendencia kéne, hogy uralkodjék, hogy a vastengerek feltámasztása, modernizálása helyet, inkább a park, parkosítást kéne előtérbe helyezni, s a vasutat pedig integrálni a metróhálózatban (lásd fent (pl. M4+M2+HÉVCSö/G vagy Nyugati-Deák-Astoria-Kálvin-Boráros tér- HÉVCSe)

javítsatok ha tévedek

Üdv.Mintti-Sadia

Fricy · http://epitos.blog.hu 2009.04.09. 11:00:16

@Sadia:
M4+ már nem valószínű, hogy lesz.
M2+GHÉV még nem lehetetlen.
A vasutat azért nem tudod teljes egészében a metróhálózatba integrálni, mert mások az igényei és más-más szerepet töltenek be a város és tágabb környezete közlekedésében. Az S-Bahn hálózat kiépítése javíthatna ezen.
Kelenföld lehet, hogy nagy területet foglal el, de mégiscsak egy nagy állomásról van szó.

Vyca 2009.04.09. 21:40:21

Eddig abban a hitben éltem, hogy csak én használom az "A, B, C peron" kifejezéseket. De azért ha most a 7-10-es a C peron, akkor mi lett a 14-15? Mert emlékeimben ott ugyanúgy C pero van kinn, mint eddig.. Vagy az még nincs frissítve?

Fricy · http://epitos.blog.hu 2009.04.10. 08:39:48

@Vyca:
Terveken láttam így, de majd utánanézek, hogy jól emlékszem e.