Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró
  • Albu: Az a villamosmegálló… az megér egy pofont! A tervezés a szakma csúcsa… na persze! (Dolgoztam ben... (2014.06.25. 12:28) Hogyan készült a Fővám téri aluljáró?

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Nagysebességű vasútvonalak Oroszországban

2009.02.07. 17:57 Fricy

2008. december 26. óta zajlanak a próbafutások az első Siemens Velaro RUS nagysebességű vasúti szerelvénnyel a Moszkva-Szentpétervár vonalon. Az új vonatok 250 km/h sebességgel közlekednek, de akár 300 km/h-val is képesek lennének haladni. Összesen nyolc szerelvényt (ebből négy kétáramnemű) rendeltek a Siemenstől, amelyek lényegében megyegyeznek a Deutsche Bahn vonalain közlekedő ICE 3-as generációjával, csak természetesen szélesebb nyomtávú (1520 mm) forgóvázai vannak. Így azonban a jármű is tágasabb, 3265 mm széles lehetett. Egy szerelvény tíz kocsiból áll össze és a teljes hossza eléri a 250 métert. Egyszerre 604 utast szállíthat.

Az új járművek érkezése előtt a vasúti pályán rekonstrukciós munkálatok folytak 2004 és 2007 között. Jelenleg az ER-200-as szerelvények szállítják az utasokat a két nagyváros között, valamint a "Névai Expressz"-nek is nevezett mozdonyos szerelvények. Ezek kb. 160-180 km-h-val közlekednek. A gyorsabb vonatok révén a menetidő 4 óra 30 percről 3 óra 45 percre csökkenthető.

A műszerfal:

Igor is megnézte a vonatot :) 

Egy rövid kis videóm a belső térről: 

 

További nagysebességű vasútvonalak tervei

A Karelian Trains üzemeltetésében várhatóan 2010-től az Alstom által gyártott Pendolino szerelvények fognak közlekedni Helsinki és Szentpétervár között. A cég a finn és az orosz állami vasút közös vállalata, mely a Pendolinókkal fogaj végezni a két város közötti utasszállítást. Az új, kétáramnemű szerelvények révén az utazási idő 5 és fél óráról 3 órára csökken a 220 km/h-s végsebességnek köszönhetően. A vonat a finn vasutak által jelenleg is használt Pendolinókra alapul, azonban az újak jobban fel lesznek készítve a zord téli körülménykre. 

Komoly tárgyalások folynak a Sumitomo Corporation nevű céggel, mely a japán Sinkanszen üzemeltetője. A 2014-es téli olimpiai játékokat Szocsiban rendezik, így a Moszkva-Szocsi vonal esetében felmerült a szándék egy új vonal megépítésére, bár túl sok idejük már nem lesz erre. Ezen kívül a Moszkva-Nyizsnyij Novgorod közötti vonalon is a Sinkanszen rendszer alkalmazása vetődött fel, annak ellenére, hogy korábban itt is a német ICE rendszer kiépítése került szóba (a fentivel megyegyző Velarókkal).

Ennél is nagyobb szabású projekt (álom?) azonban a Transzszibéria vasút tervezett megreformálása. Már felvették a kapcsolatot a Sinkanszen üzemeltetőivel, hogy közösen fogjanak neki a munkának. A tervek szerint a jelenlegi 7 napos menetidőt 2-3 napra csökkentenék. Még ha bármi is megvalósul a tervből, akkor sem valószíinű, hogy 2030 előtt elindulhatnak az új pályán a szerelvények. Sőt, egyenlőre az sem eldöntött, hogy csak teherszállításra vagy személyvonatok közlekedtetésére is használják azt.

4 komment

Címkék: siemens moszkva szentpétervár alstom nagysebességű pendolino velaro

A bejegyzés trackback címe:

http://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr48928596

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

mestska · http://cities.blog.hu 2009.02.07. 18:35:57

klassz, bár szerintem a közeljövőbe ntúl sok orosz nagysebességűre nem számíthatunk. A MoszkvaPétervár eleve kiemelt vonal volt, egy Moszkva-Szocsi vonal kiépítésére 2014-ig szerintem semmi esély.

Ha lehet javasolni, akkor a nem latin betűs szavakat ne angol átírásban interpretáld, hanem magyarban. Pl:

Nyevszkij Expressz (vagy akár Néva Expressz)
Nyizsnyij Novgorod
Sinkanszen

köszi :)

Fricy · http://epitos.blog.hu 2009.02.07. 19:15:25

Én sem látom sok esélyét a Szocsiba tervezett vonalnak.

Az átírásos kiegészítést köszi. Bár a japán áítírás magyarra fura így elsőre.

Ludas Matyi Online · http://ludas-matyi.com 2009.03.11. 12:36:24

Szerintem is olcsóbban jönnek ki, ha a Szocsiba készülő turistáknak vesznek egy egy lakás ott, egyedi odautazással :)
Transzszibériai vasutat nem mostanában fognak építeni. Se pénz se utas :) Vagy majd látunk kecskékkel utazó nomádokat ilyen szerelvényeken? :)

Szerjóska 2010.07.31. 07:32:08

@Ludas Matyi Online: Mikor voltál utoljára Oroszországba száz eszű barátom.Menl el nézd meg,de előtte kösd fel az állad.A transzibériai vasutat elég sok külföldi túrista használja. (kecskék nélkül) Még valami a szapszan magyar jelentése "Vándorsólyom" Beszélsz Te oroszul?